«Пояснити ліквідацію урядових комітетів можна хіба що тим, що віце-прем’єр-міністри тепер мають власні міністерства і втратили інтерес до урядових комітетів. Але нагадаємо, що на тлі радянського механізму підготовки урядових рішень, утворення в 2000 році урядових комітетів було одним з небагатьох досягнень нашої держави у наближенні процедури підготовки та прийняття рішень урядом до рівня демократичних європейських країн. Адже саме на урядових комітетах з’явилася можливість реального обговорення проектів рішень членами уряду (та іншими вищими посадовцями). Тобто з’явився вагомий інструмент для більшої публічності (відкритості) роботи уряду, обґрунтованості його рішень, зменшення корупційних можливостей протягувань «термінових» урядових актів на засідання Кабміну без обговорення», - налогошують експерти.
Вони зазначають, що тепер у виконавчої влади знову залишиться лише совковий механізм заочного письмового візування (погодження) проектів.
«Можливо, це й виправдано в теперішніх умовах, коли всі варті уваги рішення приймаються на Банковій, але для України це однозначно крок назад», - підкреслюють автори.
Нагадаємо, 2 лютого в парламенті були зареєстровані президентські законопроекти «Про центральні органи виконавчої влади» (№8055) та зміни до закону «Про Кабінет міністрів України» (№8056).
Детальніше читайте в матеріалі «Адміністративна реформа, або Назад в СРСР» в свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна».