Врятуйте рятувальників, або Що ж відбувається насправді у сфері телекомунікацій МНС

Поділитися
Міністерство з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків аварії ...

Міністерство з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків аварії Чорнобильської катастрофи категорично спростовує інформацію, оприлюднену у статті «Битва за службу порятунку» в 44-му номері тижневика «Дзеркало тижня» від 22 — 28 листопада цього року.

На виконання протокольного доручення прем’єр-міністра Ю.Тимошенко, а саме: «Створення Служби 112 провести на основі кращого світового досвіду функціонування аналогічних служб у розвинутих державах світу», міністерством було вивчено низку рішень з побудови «Систем 112» в таких державах, як Іспанія, Швеція, Польща, Естонія, Румунія та ін. Слід врахувати, що роботи по створенню «Системи 112» в Україні виконуються вперше, отже, подібного до іноземних зразків цілісного програмного забезпечення та готових технічних рішень на ринку України просто не існує. Відтак, заяви автора про аналогічний комплекс, який начебто розроблений Державним підприємством МНС «Українські спеціальні системи зв’язку» (ДП «УССЗ»), абсолютно безпідставні та вводять читачів в оману.

Що ж фактично зроблено міністерством для реалізації проекту «Системи 112» в Україні? Постановою «Про затвердження Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу» уряд передбачив щорічне фінансування проекту до 2012 року. Розпорядженням Кабінету міністрів України створена міжвідомча робоча група з питань створення та впровадження системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером «112». Розроблені, узгоджені та затверджені технічні вимоги до «Системи 112». Підготовлені проект положення та регламент проходження інформації. Здійснюються заходи щодо внесення змін до чинного законодавства. Розпочато розробку технічного проекту «Системи 112». Всі заходи здійснюються відповідно до вимог чинного законодавства. Ухвалення рішень щодо подальших кроків в реалізації «Системи 112» здійснюється абсолютно прозоро та колегіально, з участю усіх заінтересованих міністерств та відомств. Ряд робіт з реалізації проекту «112» міністерство своїм наказом доручило виконувати також і ДП «УССЗ». Але суть питання, порушеного автором статті, на жаль, полягає далеко не в цьому.

Слід мати на увазі, що засновником цього підприємства є МНС, статут підприємства затверджується міністерством, директор призначається наказом міністра. Обсяг, характер та вид робіт, які доручається виконувати підприємству за бюджетними програмами, визначає виключно міністерство.

Кілька штрихів до «портрета» попередніх очільників ДП «УССЗ», призначених попереднім керівництвом МНС. Генеральний директор — Р.Дзюбаненко (в статті — Дзюбаренко), виявився людиною абсолютно далекою від проблем, які стояли перед міністерством у питаннях телекомунікацій.

Тож головним ідеологом у формуванні та побудові алгоритму виконання робіт підприємства став Ю.Васильєв, на той час заступник начальника Управління зв’язку та оповіщення. Подальші дії зазначеного «тандему» відбувалися за «сімома замками». Після «виходу» Юрія Васильєва на пенсію він одразу продовжив «удосконалювати» телекомунікаційні системи міністерства, тільки вже на посаді заступника генерального директора зазначеного ДП.

Найцікавішим та «найпривабливішим» елементом програми для ДП і тих, хто за ним стояв, були роботи зі створення відомчої системи супутникового зв’язку. Вони були одними з найбільш високовартісних, а отже, створювали перспективи «безхмарного» майбутнього для організації, яка б обслуговувала цю систему. Хоча на той час була гостра необхідність в технічній модернізації чергових частин 01, системи оповіщення, заміні парку радіостанцій і таке інше. Саме для забезпечення організації робіт із дослідної експлуатації пілотного проекту фрагменту «01» «Системи 112», який був розгорнутий в ГУМНС м. Києва, і здійснювалося підключення в тестовому режимі пультів пожежного спостереження. На цьому й акцентує увагу автор статті, говорячи про створення власного бізнесу заступника міністра та начальника Управління зв’язку та оповіщення. При цьому посилається на слова голови ради директорів Михайла Мосіна. А сам М.Мосін стверджує, що з автором статті не зустрічався, інтерв’ю йому не давав.

З приходом нового керівництва міністерства роботи різних комерційних структур щодо розгортання пілотних проектів за «непрозорими» схемами були відразу призупинені. В цей же час керівництво держпідприємства здійснює спробу домовитися та налагодити механізм взаємодії з керівництвом міністерства, відверто пропонуючи «відкатні» схеми. Щоб унеможливити корупцію при реалізації бюджетних програм та проекту «112», керівництво міністерства вирішило внести зміни до статуту ДП та призначити для наведення належного порядку на підприємстві голову ради директорів Михайла Мосіна, а також визначило ДП «УССЗ» головним виконавцем робіт по впровадженню «Системи 112» (знову-таки із слів автора публікації — є за що боротися, що колишній керівник держпідприємства активно продовжує робити, не цураючись «брудних» методів).

Розуміючи, що новий керівник покладе край усій сумнівній, з правової точки зору, діяльності Роберт Дзюбаненко застосовує увесь можливий арсенал засобів, щоб зміни, ініційовані МНС, не відбулися. Не передаються оригінали установчих документів. Подається позов до суду про неправомірні дії міністерства. Намагання інвентаризаційної комісії МНС, створеної наказом міністра для прийняття документів та матеріальних цінностей, блокується та подається до засобів масової інформації як спроба «здійснення рейдерської атаки з боку міністерства». Така ситуація і сьогодні. Після відмови у продовженні контракту Р.Дзюбаненко того ж дня «йде на лікарняний», подає позов до суду про неправомірне звільнення, знову блокує роботу підприємства, зокрема, у відповідь на законний запит інвентаризаційної комісії приховує печатку, оригінали статутних документів та документи господарської діяльності.

Слід врахувати, що тільки міністерство як засновник і відповідальний виконавець бюджетних програм може визначати обсяги робіт, які вважає за необхідне доручати виконувати підприємству з переліку визначених заходів. Проте колишнє керівництво підприємства вважає (і до певного часу це, на жаль, і відбувалося), що саме вони визначають політику розвитку телекомунікацій та інформатизації міністерства, а підприємство — їхня одноосібна власність. Дії міністерства, які суперечать їхнім «інтересам», не сприймаються.

Саме про це свідчить факт, зафіксований при виконанні держпідприємством одного із заходів «Комплексної програми розвитку зв’язку, оповіщення та інформатизації на 2004—2010 роки», а саме «Розгортання комплексів радіочастотного моніторингу використання радіочастотного ресурсу, забезпечення радіозасобами УКХ діапазону». Міністерство розробило та затвердило технічні вимоги до обладнання та радіостанцій для проведення тендерних процедур відповідно до програми робіт держпідприємства. Технічні вимоги враховували жорсткий характер експлуатації, зокрема, на пожежах, де наявні висока температура, вода, механічні удари. Проте з «якихось» причин учасникам торгів роздається тендерна документація, де параметри вимог значно занижено й вони не відповідають затвердженому міністерством варіанту.

Одразу ж було зроблено зауваження керівництву держпідприємства та відповідальному за торги. Одночасно з метою недопущення придбання неякісного обладнання міністерство окремим дорученням вимагає від ДП «УССЗ» зупинити процедуру торгів та доручає провести закупівлю безпосередньо тендерному комітету МНС.

Всупереч законним вимогам міністерства держпідприємство направляє учасникам торгів зміни до технічних вимог, привівши їх у відповідність до вимог МНС. Згодом відкриває пропозиції учасників торгів «за зачиненими дверми», хоча уже не мало права цього робити.

Керівництво міністерства скеровує своїх представників для інформування учасників торгів, що дії ДП «УССЗ» не легітимні. Але уповноважених міністерством осіб не пропускають до приміщення держпідприємства, де відбувається відкриття пропозицій учасників торгів. У визначений термін держпідприємство оголошує переможця торгів та укладає угоду на постачання обладнання. Міністерство за висновками проведеного службового розслідування мусить оголошувати догану генеральному директору держпідприємства. Якби Р.Дзюбаненку продовжили контракт, все було б добре, радіостанції були б найкращими у світі, але на його місце призначають нового керівника. Відповідно, усі попередні домовленості луснули як мильна булька. Ось тоді-то попередній керівник, почуваючись ображеним, починає розповсюджувати через засоби масової інформації повідомлення про нібито поставлені МНС радіостанції китайського виробництва, які коштують 30 доларів, а закуплені за ціною професійних, обливаючи при цьому брудом керівництво міністерства, яке нібито причетне до цього.

Найцікавіше у цій історії, що саме держпідприємством «УССЗ» був відпрацьований повний цикл проведення тендерної процедури від подачі оголошення до «Вісника державних закупівель» до отримання обладнання. Це підтверджується документально. То кого ж хоче звинуватити Р.Дзюбаненко у поставці нібито підробленого обладнання? Саме він після закінчення контракту продовжує «боротися» за відновлення на посаді «неджентльменськими» методами та розповсюджує неправдиву інформацію. Зокрема, про те, що «силами ДП УССЗ були розгорнуті перші регіональні диспетчерські центри «Служби 112» у Харкові та Львові». Але за великим рахунком, все що було зроблено — це апаратно-програмна модернізація чергових частин діючої «Служби 01» в рамках реалізації Комплексної програми розвитку зв’язку, оповіщення та інформатизації МНС на 2004 — 2010 роки!

Відчуваючи, що міністерство протягом року наполегливо намагається взяти під належний контроль дії держпідприємства, керівники останнього обливають брудом в Інтернеті та ЗМІ працівників міністерства, які стали їм на заваді, пишуть пасквілі до різних компетентних органів, в яких викладають неправдиву інформацію. Всі їхні дії зводяться до принципу «якщо мені не дісталося, то хай не достається нікому», щоб паралізувати роботу по реалізації бюджетних програм. Наслідком цього може бути те, що пожежники, піротехніки, авіатори та інші спеціальні рятувальні підрозділи МНС не отримають обладнання та програмного забезпечення, котре так необхідне їм уже сьогодні для якісного виконання своїх професійних обов’язків. І лише через те, що міністерство не продовжило контракт із колишнім генеральним директором одного зі своїх держпідприємств?!

На жаль, у зазначеній публікації автором безвідповідально наводиться безпідставна інформація, мета якої — скомпрометувати та облити брудом керівників та представників Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи. У статті також йдеться про те, що «чиновники розгорнули справжню війну за державне підприємство «Українські спеціальні системи зв’язку». Саме так, зазначу тільки, що «війна» іде з метою наведення належного порядку в діях підпорядкованого підприємства, забезпечення прозорості його роботи та недопущення корупційних схем при реалізації бюджетних програм та робіт.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі