ПРИЧИНА ЗАГИБЕЛІ — ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ КРИМСЬКА ПРОКУРАТУРА ДІЙШЛА ВИСНОВКУ, ЩО В ЗАГИБЕЛІ «ПАМ’ЯТІ «МЕРКУРІЯ» ВИНЕН КАПІТАН

Поділитися
Як повідомив кореспондентові «ДТ» керівник прес-служби прокуратури АРК старший радник юстиції Ан...

Як повідомив кореспондентові «ДТ» керівник прес-служби прокуратури АРК старший радник юстиції Анатолій Титаренко, завершено розслідування кримінальної справи у зв’язку з загибеллю теплохода «Пам’ять «Меркурія», яка спричинила людські жертви. Про це наприкінці січня поточного року повідомляло багато засобів масової інформації. Кримінальну справу направлено до Верховного суду Криму.

Теплохід «Пам’ять «Меркурія», приписаний до порту Севастополь, належав сімферопольській фірмі «Сата» й систематично використовувався для перевезення вантажів і пасажирів між Стамбулом та Євпаторією. Розслідування встановило, що 26 січня 2001 року судно вийшло з порту Стамбул до Криму, маючи на борту 27 членів екіпажу та 25 пасажирів. Капітан теплохода Леонід Пономаренко, згідно з Кодексом торгового мореплавання України, відповідав за гарантування безпеки руху й експлуатації судна, проте він порушив вимоги Міжнародної конвенції з безпеки людського життя на морі 1974 року й не керувався обмеженнями, які накладала «Інформація про остійність» теплохода, затверджена ще Російським морським регістром 17 червня 1997 року.

Керуючись комерційними міркуваннями, капітан узяв на борт теплохода 329,6 тонни вантажу, хоча вантажність судна була обмежена 200 тоннами. Максимальний дедвейт не мав перевищувати 250 тонн, насправді він становив 480 тонн. За такого перевантаження в штормову погоду судно, перебуваючи практично в центрі Чорного моря, стало хилитися на лівий борт. Намагаючись вирівняти крен, капітан віддав команду на прийом баласту в цистерни правого борту, чим ще погіршив остійність перевантаженого судна. Воно дало значний крен на правий борт — настільки, що зачерпнуло води, і крен став швидко збільшуватися. Подальші заходи для звільнення від вантажу пеленгаторної палуби, перекочування баласту, перекладання стерна «право на борт» не допомогли, і теплохід потонув за 20 хвилин. Люди ледве встигли вистрибнути в крижану воду й розміститися в кількох шлюпках, чимало при цьому загинули. Загалом унаслідок аварії корабля загинули 16 і пропали безвісти четверо.

Розслідування також з’ясувало, що капітан Леонід Пономаренко порушив встановлені для судна обмеження щодо району плавання. За типом і потужністю радіостанції та радіоустаткування, «Пам’ять «Меркурія» мав ходити в районі 20-мильної прибережної зони, проте курс його в цьому рейсі пролягав через центр Чорного моря, що стало причиною невчасного прийняття сигналу біди береговими радіостанціями.

Як вдалося дізнатися кореспондентові «ДТ», встановлені обмеження судна таких типів порушують систематично. Те, що за сприятливих погодних умов капітанам вдається «перескочити» через Чорне море, породило поблажливе ставлення капітанів до обмежень. Перевантаження суден товаром для «човників», скорочення часу на переходи навіть заохочувалися судновласниками, бо давали чималі прибутки. Проте в цьому випадку нехтування правилами коштувало багатьох людських життів.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі