Внутрішня організація діяльності Вищого адміністративного суду України входить у суперечність із чинним законодавством України. Зокрема, замість спеціалізованих палат в суді створені номерні, а голова суду ухвалює рішення, що перевищують його повноваження.
Чинне законодавство передбачає, що у вищому спеціалізованому суді можуть створюватися палати для розгляду окремих категорій справ із певною спеціалізацією. Проте наказом голови ВАСУ Пасенюка створені номерні судові палати ВАСУ — перша, друга, третя, четверта.
Таким чином, замість створення судових палат з урахуванням категорій справ із певною спеціалізацією голова ВАСУ Пасенюк створив палати в порядку черговості.
У недавній ухвалі спільного засідання президії Верховного суду і Ради суддів України вказано, що відсутність чіткої спеціалізації у ВАСУ має негативні наслідки для здійснення судочинства, зокрема, при розгляді суперечок, що стосуються виборів.
Крім того, 16 жовтня 2009 року Пасенюк видав розпорядження, в якому визначений перелік суддів ВАСУ (всього 20), які розглядатимуть заяви і скарги, пов'язані з найближчим виборчим процесом; порядок розподілу таких заяв і скарг; порядок формування складу колегій з розгляду виборчих суперечок.
У зв'язку з цим в ухвалі засідання президії Верховного суду і Ради суддів України зазначено, що закон не наділяє голову ВАСУ повноваженнями для створення так званих судових складів для розгляду скарг у справах, пов'язаним з виборчим процесом або процесом референдуму.
Ще одним перевищенням посадових повноважень є положення про те, що «у разі потреби склад судової колегії для розгляду заяв і скарг, пов’язаних із виборчим процесом чергових виборів президента України, формується головою ВАСУ».
На практиці це означає, що склад суду для розгляду суперечок у виборчих справах, у тому числі й у справі про результати виборів, може формуватися в ручному режимі особисто головою ВАСУ Пасенюком.
Докладніше читайте в статті Олександри Примаченко «Міна під вибори президента?» у свіжому номері «ДТ».