Львівська залізниця домоглася відключення сканера на українсько-словацькому кордоні

Поділитися
«ДТ» уже двічі розповідало про ситуацію на залізничному пункті пропускання «Ужгород — Матевці», що на українсько-словацькому кордоні...

«ДТ» уже двічі розповідало про ситуацію на залізничному пункті пропускання «Ужгород — Матевці», що на українсько-словацькому кордоні. В лютому цього року словацькі митники протягом двох діб пропустили через сканер, призначений для виявлення контрабанди у вантажних вагонах, локомотиви, внаслідок чого четверо українських машиністів потрапили під потужне лазерне опромінення й опинилися в лікарні. Попри те, що випадок набув широкого резонансу, домогтися якихось зрушень у справі захисту українських машиністів виявилося дуже непросто.

Сам факт опромінення українців словаки категорично заперечували, всіляко перешкоджаючи з’ясуванню об’єктивних обставин інциденту. Зрештою «Укрзалізниця» домоглася створення спільної українсько-словаць­кої комісії, яка 25 червня здійснила перевірку сканера. Контрольні заміри засвідчили: під час сканування вантажних вагонів доза радіаційного опромінення в кабіні машиніста у 5 —
6 разів перевищує величину допустимого фону. «Львівська залізниця» одразу звернулася до своїх словацьких колег із вимогою привести радіаційний захист сканера до рівня повної безпеки машиністів, попередивши, що інакше призупинить відправлення локомотивів через станцію «Матевці». Про такий сценарій попередили також відправників вантажів. Однак словаки відмовилися піти на умови українців, заявивши, що норми радіаційної безпеки України на їхній території не діють, а робота сканера відповідає вимогам Євросоюзу.

В середині серпня спільна комісія провела ще одну перевірку сканера, під час якої прилади зафіксували вже тридцятикратне перевищення радіаційного фону в кабіні машиніста. Українські фахівці-радіологи зробили закономірний висновок, що сканувальна система працює щораз гірше. Зі свого боку словаки визнали потребу відрегулювати роботу сканера, однак призупинити його роботу до остаточної перевірки відмовилися. Після цього «Львівська залізниця» пішла на рішучі дії — минулого тижня рух поїздів через пункт пропускання «Ужгород — Матевці» було повністю припинено, що означало фактичне закриття вантажного сполучення між Україною й Словаччиною на цій ділянці кордону. І ці дії дали результат. Наступного ж дня словаки відключили сканувальну систему, після чого рух поїздів було відновлено. Нині митний контроль на станції «Матевці» здійснюється дідівськими методами — з допомогою металевих щупів. Словацькі фахівці пообіцяли провести повну перевірку сканувальної системи і ввести її в дію лише після ретельної перевірки спільною українсько-словацькою комісією.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі