ВАШ АВТОМОБІЛЬ ПРОЙШОВ ЕКОКОНТРОЛЬ?

Поділитися
Шкодити автомобілі почали майже відразу ж після своєї появи на світ, почавши душити своїх творців, за визначенням радянських письменників-сатириків — «розумних і лагідних пішоходів»...

Шкодити автомобілі почали майже відразу ж після своєї появи на світ, почавши душити своїх творців, за визначенням радянських письменників-сатириків — «розумних і лагідних пішоходів». І попри те, що останні стали уважнішими й спритнішими, щороку більше двох відсотків смертей на земній кулі — понад 1,2 млн. чоловік — саме на «совісті» машин. В Україні в ДТП щороку гине до 6 тисяч (близько 1%) наших співвітчизників, а близько 37 тис. одержують травми.

Однак цим кепський норов «залізних конячок» не обмежується. На відміну від непарнокопитних, вони залишають величезну кількість шкідливих відходів. Наприклад, у столиці 500 тис. легковиків і 22 тис. вантажівок вносять левову частку в забруднення атмосфери — понад 80%. Разом із транзитним транспортом вони щороку утворюють 260 тис. тонн шкідливих викидів — по 100 кг на кожного киянина. Окрім зіпсованого повітря, машини залишають після себе «позначені» використаним мастилом, пролитими нафтопродуктами та водою від миття грунт і водойми, а також цілі цвинтарі старих гумових покришок, акумуляторів, зламаних деталей. Аналогічна ситуація, із поправкою на місцеві масштаби, спостерігається по всій країні. Багато в чому «завдяки» цьому Україна учетверо-вп’ятеро перевищує показники техногенного навантаження розвинених країн.

Столична влада намагається вживати заходів для поліпшення екологічної ситуації. Один із них — розробка програми «Екологія транспорту», реалізація якої лягла в основу діяльності комунального підприємства «Екотранс». Як, узагалі-то, й багато інших екологічних організацій столиці, воно займається збиранням відходів засобів пересування. Справа ця дуже перспективна. В усьому світі відпрацьоване машинне мастило, зношені акумуляторні батареї і шини вже давно використовуються як сировина для виробництва нових нафтопродуктів методом регенерації та переробки в дизельне паливо, бензин і супутні матеріали. В Україні ж, зокрема й у Києві, щороку збирається та переробляється лише 5% шкідливих відходів.

Крім того, «екотрансівці» організовують пересувні пункти екологічного контролю двигунів, якості палива, розробляють необхідні в цій галузі законодавчі документи тощо.

— В основному функції підприємства контролюючі, — розповідає його директор Вадим Богдан. — Ми активно працюємо над створенням служб контролю екологічного стану транспортних засобів: уже почали з’являтися постійно діючі пункти контролю екологічного стану автомобілів. Передбачається, що незабаром це буде ціла мережа пересувних і стаціонарних контрольно-регулюючих станцій та пунктів, оснащених спеціальними стендами й апаратурою для контролю екологічних показників і регулювання паливних систем автомобіля.

Працівники таких постів будуть зобов’язані не лише перевіряти транспорт на безпеку для оточуючих, а й допомагати водіям привести свій автомобіль до норми. Підприємство розробило і відповідні талони екологічного контролю, на кшталт талонів техогляду ДАІ: наявність такого на лобовому склі має свідчити про безпеку цієї техніки для довкілля.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі