Щоб діти наші не згасли

Поділитися
Імена переможців другого конкурсу «Ні» — дитячому курінню!» журналістам національних і регіональних ЗМІ назвали на прес-конференції, що відбулася 21 вересня в приміщенні Національної спілки журналістів України...

Імена переможців другого конкурсу «Ні» — дитячому курінню!» журналістам національних і регіональних ЗМІ назвали на прес-конференції, що відбулася 21 вересня в приміщенні Національної спілки журналістів України. Як і торік, конкурс ініціювали Всеукраїнська добродійна організація «Громадська рада з соціальних проблем розвитку підростаючого покоління» і Національна спілка журналістів України за фінансової підтримки АТ «Філіп Морріс Україна».

Цього разу в конкурсі взяли участь удвічі більше журналістів, ніж у торішній акції. За чотири місяці, впродовж яких тривав конкурс, у провідних національних і регіональних ЗМІ вийшло понад сто матеріалів. Їхня мета — широке обговорення проблеми дитячого куріння й шляхів її подолання, сприяння формуванню активної громадської позиції, спрямованої на викорінення такої протизаконної та аморальної практики, як продаж тютюнових виробів неповнолітнім.

Попри те, що продаж тютюнових виробів неповнолітнім заборонено законом, однією
з довгострокових ініціатив «Громадської ради» є «Програма
з попередження доступу неповнолітніх до сигарет у пунктах їхнього продажу». Чи не тому, що законодавці прийняли досить м’які каральні санкції для порушників? Штраф становить лише 1700 гривень, а при повторному порушенні протягом року — 3400.

Не секрет, що торгівля тютюновими виробами, алкогольними та слабоалкогольними напоями приносить величезні прибутки їхнім виробникам. Інтерес до них споживачів підігрівають масовою рекламою. Тож чому законодавцям не зобов’язати тих, хто несе таку рекламу в маси й заробляє на цьому великі гроші, підтримувати громадські організації, яким бракує коштів на оплату ефірного часу чи газетної площі для пропаганди здорового способу життя? Тим паче, коли йдеться про дітей і підлітків. Не можна сказати, що такої пропаганди у вітчизняних ЗМІ взагалі немає. Проте те, як вона ведеться, приміром, з екранів телевізорів, наводить на міркування про подвійні стандарти. Безперечно, брати Клички — гідний приклад для наслідування. Питання лише в тому, де вони виглядають для підлітка переконливіше — у роликах, що пропагують спорт, чи в рекламі продукції одного з пивних королів? Відповідь, на жаль, залишається за кадром.

— До Верховної Ради подано кілька законопроектів, якими передбачається застосувати такий механізм, — прояснив ситуацію народний депутат, голова правління добродійного фонду «Здоров’я для всіх» Сергій Шевчук. — Та говорити про те, коли їх запропонують депутатам на розгляд, досить складно, з огляду на те, що на поточній сесії треба розглянути майже 1300 законопроектів.

У зв’язку з цим хочеться сказати, що позиція виробників тютюнових виробів у цьому питанні набагато послідовніша. Керівник корпоративних кому-нікацій АТ «Філіп Морріс Україна» Алла Ігнатенко заявила:

— Наша продукція — винятково для дорослих. Вони свідомо роблять свій вибір і несуть відповідальність за його наслідки. Ми глибоко переконані в тому, що діти не повинні курити, і це переконання знаходить практичне втілення у підтримці програм по запобіганню курінню серед неповнолітніх.

— Члени журі старанно ознайомилися з конкурсними роботами, серед яких виявилося чимало по-справжньому талановитих, — повідомив голова Національної спілки журналістів, який очолює конкурсне журі, Ігор Лубченко. — Проте, беручи до уваги масштабність і глибину цієї тематики, журі дійшло висновку не присуджувати першу премію в жодній із номінацій. Вивільнені в такий спосіб призові кошти ми спрямували на заохочення молодих авторів — представників регіональних ЗМІ. Отже, кращий матеріал проти дитячого куріння ще попереду.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі