Для детінізації економіки школи перш за все необхідно мінімізувати централізовану бухгалтерію, заявив у своїй статті для «Дзеркала тижня» голова Координаційної ради Асоціації лідерів освіти України, заслужений учитель України Віктор Громовий.
«Уникати структурної надлишковості особливо важливо в умовах обмеженості ресурсів. Наприклад, ліквідація (чи зведення до мінімуму) такої структури як її величність централізована бухгалтерія може дати імпульс ефективнішому використанню ресурсів на рівні закладу освіти», — переконаний експерт.
При тому зростання витрат на освіту за умови наявної системи їх розподілу, на думку Віктора Громового, навряд чи призведе до покращення якості освіти.
«Більша сума грошей у перерахунку на одного учня в нас аж ніяк не означає більше можливостей для здобуття якісної освіти. Причина цього — той факт, що фінансується не навчання учня, а утримання навчального закладу», — пише заслужений вчитель.
Крім того, на думку Віктора Громового, варто відмовитися від поурочної оплати праці вчителя, яка перетворює його самого на «урокодавця», а всю іншу, окрім уроків, роботу — на безплатну й невдячну сізіфову працю.
Необхідно також припинити дискримінацію приватних шкіл та їхніх учнів, переконаний експерт.
«Існує дискримінація дітей, для яких вступ до приватних шкіл означає втрату права на безкоштовне забезпечення підручниками, безкоштовне харчування в початковій школі тощо. Існує дискримінація вчителів, які працюють у приватних школах. Вони, наприклад, втрачають можливість безкоштовно проходити щорічні медогляди», — зазначив Громовий
Детальніше читайте у статті Віктора Громового «Економіка школи: що робити з «чорним ящиком»? у свіжому номері «ДТ».