Із роками вчитися дедалі складніше, тому що мозок використовує синапси, які «були у вжитку», з’ясували британські дослідники.
Фахівці з Оксфорда вивчали активність нервових клітин у пацюків. Такі клітини взаємодіють, посилаючи сигнали через синапси — ділянки контакту.
Для спостереження за поведінкою синапсів дослідники використовували лазерне зображення з високою роздільною здатністю. Їх цікавила електрична активність і рух іонів кальцію.
Виявилося, що «причаєних» синапсів більше в молодому мозку. Вони «вмикаються», коли потрібно запам’ятати щось нове. У цьому разі на поверхні клітини збираються рецептори, що реагують на стимул, і формують активний синапс.
У мозку, що вже «пожив», «причаєних» синапсів набагато менше — мабуть, тому, що вони вже неодноразово вступали в дію. Отже, щоб запам’ятати щось, такому мозку потрібно більше нейротрансмітерів, щоб запустити вже «використовуваний» синапс. На це йде чимало сил.
Молодий мозок спроможний ліпше «всотувати» нову інформацію, але не обов’язково ліпше інтерпретувати її. Тривалий досвід дає змогу ефективніше уявити дані та інтегрувати їх. Про ці дослідження повідомило агентство «ІнформНаука».