Чому обсяги освітніх втрат в Україні важко визначити: пояснює директорка УЦОЯО

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Чому обсяги освітніх втрат в Україні важко визначити: пояснює директорка УЦОЯО © Освіторія
Майже всі країни, які піклуються про освіту, «забили в дзвони» та почали з'ясовувати, як дистанційка та емоційні хвилювання дітей впливали на навчання. Вже тоді більшість європейських країн засвідчили, що результати навчальних досягнень знижуються. 

Поняття «навчальна втрата» – не нове. Воно набуло світового значення і стало на слуху для багатьох після ковіду, заявила директорка УЦОЯО Тетяна Вакуленко на фестивалі освіти «Вчителі майбутнього», який відбувся у Львові. Її слова наводяться у статті «Як Україні долати освітні втрати» операційної директорки громадської спілки «Освіторія» Анни Сидорук

«Причини пояснені в визначенні. Навчальна втрата – це різниця між тим, що могли б і мали би здобути учні за нормальних умов, і тим, що вони здобули в тих умовах, які були», – пояснила спікерка.

Вакуленко зауважила: надзвичайно складно відповісти на питання про обсяги навчальних втрат в Україні, бо у нас немає фіксації та точки відліку. Впродовж багатьох років чи не єдині дані про навчальні досягнення давали результати ЗНО, ДПА, НМТ. 

«Нам потрібна хороша система освітніх оцінювань на всіх ключових етапах здобуття освіти. Маємо знати, що відчуває, знає, які компетентності сформовані у дитини на різних етапах її становлення. Держава має цю інформацію агрегувати, аналізувати і робити висновки про те, як працювати з цими категоріями», – переконана спікерка.

Водночас освітня фахівчиня Plan international Наталя Байтемірова під час дискусії підкреслила, що важливо говорити про ризики освітніх втрат зокрема у дітей, які перебувають за кордоном, продовжуючи паралельно здобувати українську освіту. 

«Згідно з офіційною статистикою, це близько 500 000 дітей шкільного віку», – наголосила спікерка.

На думку Вакуленко, хорошим прикладом, який також варто було б масштабувати, є інструменти для первинної і вторинної діагностики навчальних досягнень, розроблені командою міжнародного проєкту SURGe. Йдеться про зрозумілі діагностичні тести з математики й української мови для учнів 5, 7 та 9 класів. Тести допомагають з’ясувати, на якому рівні засвоєні теми, над чим варто додатково попрацювати.

Тестування складаються із первинного та вторинного блоків. Первинне дозволяє з’ясувати, які є прогалини з певних тем. Дитина отримує не тільки загальний результат, але, крім того, допоміжні матеріали для опрацювання. Потім для перевірки можна пройти вторинне діагностування. Матеріали для діагностики розміщені на онлайн-платформі Всеукраїнська школа онлайн. З вересня цього року, каже Вакуленко, стануть доступними діагностичні матеріали з історії України, англійської, з природничих наук для 5-6 класів, з фізики, хімії, біології, географії. 

«Це не зовсім держпроєкт, але, на моє переконання, подібні матеріали мають бути до кожного хорошого курсу. Це хороший приклад, який треба масштабувати», – впевнена спікерка. 

В «Освіторії» зауважують, що під час війни Всеукраїнська школа онлайн дозволила навчатися учням з різних куточків світу, включно з тимчасово окупованими територіями. При цьому у статті зазначається, що нинішня криза в освіті – найбільша за 100 років, і не лише в Україні.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі