Зростання споживання дизельного палива і скрапленого газу в останні роки досягається за рахунок нарощування поставок з Росії. За попередніми розрахунками,у 2018 р. буде поставлено близько 2,7 млн т російського ДП, що, по-перше, є абсолютним історичним рекордом (2013-го було трохи менше 2 млн), по-друге, на нього припадатиме найбільша частка в балансі країни - 41%. З урахуванням Білорусі сумарна частка поставок моторних палив із країн Митного союзу становить понад 66% потреби.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95". На його думку, в умовах відкритого ринку це означає лише одне: ці нафтопродукти елементарно дешевші. Для економіки дешеві енергоносії - це безумовне благо, чого не скажеш із погляду енергетичної безпеки.
"Навесні 2018 р. найбільший український виробник, "Укртатнафта", ініціював запровадження квот і мит на російські й білоруські нафтопродукти. Однак уряд таку ініціативу відхилив (проект "Укртатнафти" справді був мало сумісним із реальністю та міг залишити країну без палива), - зазначає експерт. - Восени контрольований групою "Приват" НПЗ подав повторну заявку на обмеження імпорту, зробивши висновки з весняної невдачі. Тепер нафтопереробник просить запровадити 12-процентне мито тільки на білоруські бензини. Про долю цього звернення нині нічого не відомо".
Детальніше про стан ринку паливно-мастильних матеріалів читайте в статті Сергія Куюна "Горючі підсумки: чим запам'ятався паливний ринок 2018 року" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".