В останньому пакеті санкцій Євросоюз впровадив часткову транспортну блокаду РФ. Втім впроваджені обмеження не є критичними — загальні втрати російського експорту становитимуть близько 5 млн євро на рік (орієнтовно 0,1% усього експорту). В той же час загальні втрати економіки України від транспортної блокади через війну становитимуть орієнтовно 3–5 млрд доларів щомісяця. І це без урахування пошкодження об’єктів інфраструктури внаслідок системних бомбардувань. Про це у своєму матеріалі пише Володимир Даценко, засновник проєкту «Zалізниця без корупції» - Транспортна блокада Росії. Light.
Під заборону ЄС потрапляють тільки російські судна й автомобілі російських або білоруських транспортних операторів. До того ж із певними винятками: якщо такі транспортні засоби не перевозять гуманітарної, аграрної, продовольчої та іншої продукції. Тобто на неросійські транспортні засоби блокада не поширюється.
Додатково ЄС ввів повну заборону на ввезення із РФ деревини, цементу і інших промислових товарів, частка яких не є значущою для агресора. Заборона на експорт у Росію стосуватиметься лише окремих груп товарів, здебільшого високотехнологічної продукції та машин і механізмів високої вартості, частка яких у сировинному експорті РФ не значна.
Враховуючи, що Україна ризикує втратити третину ВВП, вона принаймні розраховувала на співставний удару по економіці Росії.
З іншими матеріалами Володимира Даценко можна ознайомитися за посиланням.