Бізнес вважає, що розрахунки Мінфіну за законопроєктом №11416 вкрай неточні, перебільшені та не враховують збільшення тінізації від зростання податків. Тому бізнес пропонує владі звернути увагу на альтернативні законопроєкти, а також принципово переглянути підхід до збільшення податків. Про це пише Ліга Закон.
Зокрема представниця Асоціації платників податків України Олена Хотенко звернула увагу на перспективний проєкт №11090 щодо додаткових надходжень до бюджету.
“Представники бізнесу визначили найбільш негативні норми проєкту №11416 - це податок з обороту, ВЗ на зарплати 5%, ВЗ на ювелірні вироби 30%, ВЗ на авто 15%. Фахівці бізнес асоціацій мають розумні альтернативи шкідливим нормам проєкту №11416 - вони полягають у використання потенціалу податку на майно, скорочення видатків держбюджету, зокрема держзамовлення на вищу освіту, мінімізацію тіньових схем, тимчасовому підняттю ставки ПДВ на кілька відсоткових пунктів”, - зазначила представниця АППУ.
Дмитро Михайленко, Голова податкового комітету ТПП України вважає, що один із варіантів - підвищення ПДВ на противагу стягненням відсотка з обороту. Адже адміністрування ПДВ налагоджене та зрозуміле підприємствам.
"Податок з обороту насправді є токсичним. Залежно від кількості ланок економічного ланцюга - він суттєво збільшує податкове навантаження. Або призведе до певних викривлень в економічних операціях, коли економічні агенти будуть змушені заходити до комісійних або агентських операцій", - зазначив Михайленко.
Також серед необхідних кроків: оптимізація державних видатків та контроль заробітків фізичних осіб, що працюють у неформальному секторі, без реєстрації підприємства.
Мирослав Лаба, фахівець Економічної експертної платформи, також виступив з альтернативами законопроєкту №11416. Одна з пропозицій - збільшити частку ПДФО яка надходить до держбюджету від працівників державного сектору (міністерства, відомства, держпідприємства тощо).