Затримки нафтопродуктів на митниці викликають дестабілізацію ринку в період пікового споживання

Поділитися
© Андрій Товстиженко, DT.UA
Оператори ринку нафтопродуктів впевнені, що перевірки якості палива в Україні необхідно проводити не на кордоні, а на АЗС.

Асоціація "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" висловлює занепокоєння у зв'язку з заявою міністра податків і зборів України Олександра Клименка про намір посилити контроль якості імпортних нафтопродуктів на митниці з метою збільшення надходжень акцизного збору.

Оператори ринку нафтопродуктів впевнені, що ця заява стала результатом дезінформації органів державної влади та громадськості з метою просування бізнес-інтересів окремих осіб.

"Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" вважає за необхідне повідомити наступне:

"Перше. Ставка акцизного збору в Україні уніфікована і не залежить від якості бензину. Тому перевірки якості не призведуть до збільшення збору акцизів. Держмитслужба України у штатному режимі веде досить серйозний контроль якості, відбираючи проби з кожної партії товару. Це свідчить про те, що причиною падіння надходжень акцизного збору з нафтопродуктів є контрабанда, а не псевдо-відхилення за якістю.

Друге. Понад 90% імпортного бензину в Україні припадає на Білорусь, Литву, Польщу і Румунію. Ці нафтопродукти відповідають європейським стандартам і паралельно постачаються в країни Європи і США. Окрім самого виробника, що видає необхідні сертифікати на свою продукцію, її відвантаження в обов'язковому порядку також контролюють міжнародні сертифікаційні суспільства. Перевірки якості палива в Україні необхідно проводити не на кордоні, а на АЗС, і в цьому ми готові надати уряду всебічну допомогу.

Третє. Необхідно встановити жорсткий митний контроль постачання нафти та відвантаження нафтопродуктів на українських НПЗ. На сьогодні такий контроль відсутній, що призвело до розквіту якихось давальницьких схем, податкова прозорість яких викликає значні сумніви".

"Очевидна абсурдність додаткових перевірок контролю якості на кордоні свідчить про те, що головною метою цієї програми є отримання офіційних санкцій на затримку нафтовантажів і, як наслідок, можливість усунення з ринку конкурентів", - заявили в "Об'єднанні операторів ринку нафтопродуктів України".

В Асоціації нагадали, що внаслідок проблем з митним оформленням палива восени 2012 року на сьогодні в Україні фактично згорнута діяльності одного з найбільших операторів, румунського концерну "Ромпетрол": у першому кварталі 2013 року компанія не поставила в Україну через дочірню структуру "Ромпетрол-Україна" жодної тонни нафтопродуктів, а інвестиційні проекти і зовсім були заморожені.

"Будь-які проблеми на митниці у розпал літнього автомобільного сезону і активних сільгоспробіт можуть призвести до зростання цін на нафтопродукти і до перебоїв у постачанні паливом. У свою чергу, удар по легальним постачальникам призведе до збільшення частки контрабандного і фальсифікованого палива на ринку, що прямо суперечить інтересам держави і споживачів", - зазначають в Асоціації.

"На сьогодні ми не бачимо передумов для зростання цін на нафтопродукти, незважаючи на наближення сезону активного споживання. Однак у випадку виникнення яких-небудь проблем з митним оформленням нафтопродуктів неминуче відбудеться дестабілізація як ресурсної, так і цінової ситуації", - заявив президент Асоціації Леонід Косянчук. !zn

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі