Окремі положення угоди про спільний авіаційний простір між Україною та ЄС, які мали набрати чинність у грудні, почнуть діяти не раніше січня. Про це повідомили в Міністерстві інфраструктури України на запит "Центру транспортних стратегій".
На момент підписання угоди датою лібералізації сполучення на міжнародних маршрутах називалося 1 грудня. Для цього в листопаді Україна та ЄС мали завершити узгоджувальні процедури та обмінятися відповідними нотами.
"Лише після їх завершення та обміну нотами, з першого дня місяця, наступного за датою останньої ноти, в якій сторони повідомили один одного про закінчення відповідних національних процедур, ми зможемо перейти до тимчасового застосування угоди", - йдеться у відповіді Мінінфраструктури.
Однак у зв'язку з тим, що терміни узгодження посунулися, дата набуття чинності угодою про спільний авіаційний простір змістилися мінімум на один місяць, тобто на січень 2022 року.
"Поки що все ще продовжуються погоджувальні процедури з обох сторін, ЄС та України, для тимчасового застосування угоди", - зазначають в Мінінфраструктури.
Нагадаємо, переговори щодо Угоди розпочалися у 2007 році. На той час ЄС уже попідписував такі угоди з іншими країнами, однак Україна виявилася випадком нетиповим, оскільки мала власну розвинену авіаційну галузь, і погодження всіх юридичних та технічних норм потребувало значно більше часу. Зрештою, фінальний текст Угоди Україна і ЄС парафували тільки через 6 років, під час Вільнюського саміту 2013 року. Далі мало відбутися підписання і ратифікація, проте це сталося лише в 2021 році.
Як писала ZN.UA, угода про спільний авіаційний простір між Києвом та Брюсселем пропонує багато нових можливостей, але вона не зробить "відкрите небо" з ЄС безхмарним. Читайте про це в статті Максима Панченка - ""Відкрите небо" з ЄС: куди полетимо ми, та хто прилетить до нас?".