Останні дані свідчать, що закриття шкіл призвело до фактичного погіршення результатів навчання. Дослідження ще тривають, але перші дані, отримані в Бельгії, Нідерландах, Швейцарії та Великій Британії, продемонстрували як погіршення результатів навчання, так і зростання нерівності. Турбує те, що це погіршення набагато глибше серед учнів із сімей з низьким рівнем освіти. Про це пишуть у своїй статті Гарри Патринос, Джеймс Грешем та Робин Доннелли.
Такі висновки підтверджуються дослідженням (https://osf.io/preprints/socarxiv/hf32q/), яке демонструє, що діти з сімей із кращим соціально-економічним становищем мали більшу підтримку від батьків в організації навчання в період закриття шкіл.
Отримані дані не тільки дають уявлення про країни регіону з найвищим рівнем доходу, а й можуть бути використані для прогнозування результатів у країнах із середнім рівнем доходів, які, ймовірно, будуть ще гірші. Незважаючи на свою значну технологічну спроможність, країни Європи з високим рівнем доходу демонструють погіршення результатів навчання та поглиблення нерівності через різкий перехід до віртуального навчання. Отож такі наслідки, ймовірно, ще відчутніше проявляться у країнах із нижчим рівнем доходів, у яких набагато слабші технологічні можливості і більшість сімей живе за межею бідності.
Що зробити Україні, щоб уникнути провалів у шкільній освіті через локдаун читайте в тексті "Школо, ми готові?".