Верховна Рада України на засіданні у четвер планує розглянути проект закону про внесення змін у деякі закони України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів народних депутатів України (реєстраційний номер 4471а).
Авторами законопроекту є заступник голови фракції "Батьківщина", найближчий соратник прем'єра Арсенія Яценюка Андрій Іванчук, голова депутатської групи "Економічний розвиток" Анатолій Кінах та уповноважений представник депутатської групи "Суверенна європейська Україна" Ігор Єремєєв.
Законопроектом, зокрема, пропонується залишити змішану виборчу систему, однак допустити до участі у виборах блоки політичних партій.
Крім того, проектом пропонується встановити, що "позачергові вибори депутатів проводяться у неділю в період шістдесяти днів з дня опублікування указу президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України". Чинна редакція закону передбачає, що позачергові вибори депутатів відбуваються в останню неділю шістдесятиденного строку з дня опублікування відповідного указу.
Законопроектом також пропонується суттєво скоротити терміни формування виборчих комісій.
У проекті також міститься норма, що у день голосування зміни до уточненого списку виборців не вносяться, оскільки в чинній редакції зазначається, що у день голосування зміни до уточненого списку виборців вносяться на підставі рішення суду.
Також пропонується збільшити грошову заставу для партій (блоків) з однієї тисячі розмірів мінімальної заробітної плати до десяти, а в одномандатному виборчому окрузі з десяти розмірів мінімальної заробітної плати до ста.
При цьому грошова застава може оплачуватись виключно з поточного рахунку партії (блоку - рахунків партій, що входять до блоку) або кандидата у депутати, який балотується в одномандатному окрузі в порядку самовисування.
Пропонується заборонити використовувати для внесення грошової застави кошти, отримані від анонімних осіб або осіб під псевдонімом, іноземних юридичних і фізичних осіб, а також кошти, отримані в результаті дій, які відносяться до легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом. Передбачається, що при порушенні цієї норми партії (блоку) або кандидата в одномандатному окрузі може бути відмовлено в реєстрації.
Чинна редакція закону передбачає, що передвиборна агітація здійснюється за рахунок держбюджету, виділених з держбюджету коштів, законопроектом пропонується встановити, що агітація здійснюється за рахунок коштів виборчих фондів партій (блоків), кандидатів у депутати в одномандатних округах.
Також пропонується виключити пункт про надання кандидатам ефірного часу та друкованих площ за рахунок коштів держбюджету.
Крім того, в проекті міститься пункт про те, що непідписання або відмова від підписання протоколу окремими членами комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу.
Також, відповідно до законопроекту, Центрвиборчком не повинен встановлювати кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування.
Крім того, у статті 13 пропонується пункт 3 викласти в такій редакції: "Рішення виборчих комісій, а також рішення органів виконавчої влади, що стосуються реалізації виборцями права голосу на виборах, доводяться ними до відома громадян у встановлений ними спосіб. Всі рішення Центральної виборчої комісії не пізніше наступного дня за днем їх прийняття оприлюднюються на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії. Рішення окружних виборчих комісій, які визначені рішеннями Центральної виборчої комісії, після надходження до Центральної виборчої комісії через автоматизовану інформаційно-аналітичну систему публікуються на її офіційному сайті".
Нинішньою редакцією закону встановлено, що "рішення виборчих комісій, а також рішення органів виконавчої влади, що стосуються реалізації виборцями права голосу на виборах, доводяться ними до відома громадян через друковані засоби масової інформації або, у разі неможливості, оприлюднюються в інший спосіб. Рішення Центральної виборчої комісії та окружних виборчих комісій, які стосуються виборчого процесу та становлять суспільний інтерес, оприлюднюються на офіційному сайті Центральної виборчої комісії".
Законопроектом також пропонується встановити, що "допомога виборцю з особливими потребами, який не може самостійно заповнити виборчий бюлетень чи опустити його у виборчу скриньку, в виконанні цих дій відповідно до його волевиявленням і в порядку, встановленому цим законом, не вважається голосуванням замість цього виборця". !zn
Читайте також:
40% жителів Донбасу не підуть на вибори Верховної Ради
Президент заявив про намір провести дострокові місцеві вибори по всій Україні
Гриценко за вибори за пропорційною системою і зниження прохідного бар'єру