Ухвалений Верховною Радою і підписаний президентом закон про зниження акцизів на б/в автомобілі дозволяє громадянину протягом двох років вибрати і купити машину в Європі, але не створює ринку уживаних машин, вважає Микола Олексюк, адвокат ЮФ "Ілляшев та Партнери".
"Дворічний термін є більш ніж достатнім для вибору і покупки бажаного транспортного засобу, який буде використовуватися в особистих цілях. Але приходу на український ринок приватних автодилерів - за прикладом країн ЄС - цей закон не сприяє", - заявив адвокат в коментарі DT.UA.
На його думку, більш дискусійним є обмеження щодо придбання автомобілів, вироблених до 1 січня 2010 року, оскільки для більшості потенційних покупців інтерес представляють саме дешеві автомобілі іноземного виробництва 2002-2010 рр.
"Вікове обмеження було встановлене законодавцем для дотримання норм екологічної безпеки. У той же час ніяких розрахунків потенційної шкоди навколишньому середовищі пояснювальна записка до законопроекту не містить, тому в даному контексті законодавець, очевидно, діяв, не забуваючи і про інтересах дилерів та імпортерів нових автомобілів", - вважає експерт.
Адвокат зазначає, що скептики дорікають авторам закону тим, що купівля та ввезення транспортних засобів з країн Центральної та Західної Європи (країн з найнижчими цінами на б/у авто) вимагаэ отримання шенгенських віз потенційними покупцями, це на практиці звузить коло осіб, які зможуть скористатися тимчасовими пільгами.
"Втім, якісно підготовлений пакет документів є запорукою отримання візи на термін, необхідний для оформлення всіх процедур, пов'язаних з придбанням транспортного засобу за кордоном. У разі реального наміру придбати автомобіль за кордоном формування такого пакету документів не складе труднощів для заявника", - вважає експерт.
Нагадаємо, що 31 травня Верховна Рада схвалила закон про тимчасове зниження ставок акцизного збору на вживані легкові автомобілі. Проект №3251 у другому читанні і в цілому підтримали 226 народних депутатів. Відповідно до прийнятого закону, ставки акцизного збору знижуються на період до 31 грудня 2018 року. При цьому норми закону не стосуються автомобілів з країни, визнаної агресором (Російської Федерації)..
Докладніше читайте в матеріалі Романа Івченко "Акцизне вікно (не)можливостей" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна".