Загальні витрати на дороги в цьому році 150 млрд.грн, частка НАДУ – 25-30% – президент асоціації

Поділитися
Загальні витрати на дороги в цьому році 150 млрд.грн, частка НАДУ – 25-30% – президент асоціації
За словами президента НАДУ, «всі розмови про монополізм – це спекуляції».

Загальний обсяг фінансування дорожніх робіт в Україні в 2020 році складає близько 150 млрд. грн, з яких частка компаній-членів Національної асоціації дорожників України – 25-30%. Про це в інтерв’ю «Фактам ICTV» розповів президент НАДУ Микола Березовський.

«В Україні дорожнє будівництво фінансується з багатьох джерел – є проєкти Міністерства інфраструктури, на які припадає 5% Дорожнього фонду. Дорожні субвенції в розмірі 22 млрд. Грн місцевим бюджетам. Понад 11 млрд грн коштів самих місцевих бюджетів на утримання і розвиток дорожньої інфраструктури. 5-6 млрд грн. кредитних коштів міжнародних фінансових організацій. Обладміністрації отримали право залучати цільові кредити під держгарантії на суму близько 20 млрд. Грн. Якщо все врахувати, то вийде сума близько 150 млрд грн. Відповідно, частка компаній-членів НАДУ загалом у “дорожньому котлі” не більше 25-30%. Найбільші національні компанії майже не беруть участь в проєктах за кошти місцевих бюджетів – там працюють в основному невеликі місцеві компанії. Кредити ЄБРР практично повністю йдуть закордонним підрядникам. Враховуйте також, що роботи по багатьох тендерів розтягуються на два роки – підрядники в поточному році отримують тільки частину фінансування. Ринок роздроблений між дуже великою кількістю компаній», - наголосив Березовський.

За словами президента НАДУ, «всі розмови про монополізм – це спекуляції».

«Членів НАДУ об’єднує лише прагнення встановити в Україні єдині, прозорі правила гри, максимально наближені до європейських стандартів. Зізнаюся, процес створення НАДУ тривав дуже довго – все засновники асоціації – давні конкуренти, у всіх є елемент недовіри один до одного. А раптом хтось створює структуру під себе, під свої інтереси? Як бізнес ми зацікавлені, щоб в Україні працювала цивілізована модель ринку дорожніх робіт. Ми пропонуємо провести дерегуляцію, прибрати рудименти радянської системи ціноутворення, обмежити можливості тендерних тролів, впровадити єдину, ефективну систему попередньої кваліфікації учасників тендерів, вибудувати механізм захисту вітчизняного виробника», – розповів Березовський.

Він також спростував чутки про те, що найбільші національні компанії не справляються з обсягом замовлень.

«В середньому серед членів НАДУ навіть в піковий сезон недозавантаження виробничих потужностей підприємств близько 50%. Багато хто говорить – ми могли б вдвічі більший обсяг робіт виконувати. Проблеми існують, але це не проблеми підрядників. На ринку в піковий сезон спостерігається дефіцит якісних матеріалів для будівництва основ і виробництва асфальтобетону, дефіцит логістичних потужностей Укрзалізниці. Але практично по всіх об’єктах, які ведуть компанії-члени асоціації, роботи виконуються за графіком. По багатьох об’єктах підрядники працюють у дві зміни. Але фейки просто потоком ллються від однієї групи авторів. Великі національні компанії прийняли для себе рішення не піддаватися на шантаж псевдоантікоррупціонеров. Нікому нічого не платити. І ось реакція», - зазначив Березовський.

Нагадаємо, минулого тижня керівник «Укравтодору» Олександр Кубраков підвів перші підсумки проекту «Велике будівництво», ініційованого президентом Володимиром Зеленським. Станом на кінець червня дорожні роботи ведуться на 3 252 км доріг, 650 км автотрас цьогоріч вже відремонтовані.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі