Зокрема, з 31 жовтня 2017 р. на 15% підвищено тариф на вантажоперевезення, з 19 лютого змінена процедура визначення плати за використання вагонів УЗ – в результаті чого витрати вантажоперевізників зросли на 30-35%.
В обох випадках втрати бізнесу від ініціатив УЗ оцінюються ЄБА за 6,5 млрд грн. Далі з 27 липня УЗ ввела нові ставки за використання своїх вагонів – що призвело до втрат бізнесу на 1,3 млрд грн. Таким чином загальний тариф на вантажоперевезення вже виріс на 25%, за оцінками ЄБА.
"На нашу думку, це не узгоджується із задекларованими намірами про мораторій на подальше підвищення тарифів в 2018 році", - підкреслюють в Європейській бізнес-асоціації.
На її думку, нові пропозиції УЗ про уніфікацію тарифів на перевезення різних видів вантажів є ще одним кроком на шляху до перманентного підвищення тарифів держмонополістом.
Наголошується, що через це витрати українських підприємств на перевезення залізорудної сировини зросте на 350 млн грн. у рік, на перевезення енергетичного вугілля – на 600 млн грн.
У цілому невиконання плану капітальних інвестицій та незбалансоване підвищення залізничних тарифів з боку УЗ вже обійшлося українській промисловості в додаткові 19 млрд грн. При цьому, отримавши колосальні додаткові кошти, держкомпанія не може вирішити проблему з дефіцитом локомотивів для перевезення промислових вантажів, підкреслюють в ЄБА.
У зв'язку з цим Європейська бізнес-асоціація просить Державну регуляторну службу і "Укрзалізницю" оголосити мораторій на підвищення вантажних тарифів до створення національної комісії регулювання транспорту – незалежного органу, який буде регулювати тарифну політику, в т. ч. у сфері залізничного транспорту.