За статистикою, близько 20% автомобільних доріг у США зроблені з бітуму із додаванням полімерів. В Європі цей показник дещо нижчий і становить 15%. Тим не менш, за прогнозами аналітиків, ринок модифікованого бітуму як будівельного матеріалу щороку зростатиме. Драйвером збільшення попиту на сировину називають дорожнє будівництво, де з року в рік збільшується використання цього матеріалу.
"Так, це дорожча технологія, але в тривалій перспективі можна побачити позитивний економічний ефект від застосування модифікованого матеріалу, - прокоментувала для DT.UA директор ДП "Укрдорінвест" Олена Криворучко. - Досягається він завдяки збільшенню терміну служби покриття і, як наслідок, зменшенню витрат на подальші ремонтні заходи. Якщо враховувати, що термін служби дорожнього покриття після завершення робіт з капітального ремонту має становити від десяти років, то для розрахунку економічного ефекту варто користуватися показником чистої поточної вартості (NPV). Цей індикатор використовують інвестори, щоб забезпечити порівнянність інвестицій на тривалому відрізку часу. За різних способів модифікації бітуму загальна економія може становити від 9 до 25% за рахунок зменшення витрат на відновлення покриття. Цікаво, що ці цифри вже включають у себе вищі витрати на будівництво доріг із модифікованих бітумів і є власне чистим економічним ефектом".
Також О.Криворучко згадала і про непрямі вигоди, що включають покращення безпеки руху внаслідок більш прогнозованих властивостей дорожнього покриття і набагато меншої ямковості та, звичайно, зменшення транспортних витрат різноманітних компаній і перевізників, адже з поліпшенням якості доріг і появою альтернативних маршрутів вони зможуть більш ефективно оптимізувати транспортні мережі, послідовно знижуючи витрати.
Детальніше про необхідність використання при будівництві доріг модифікованих бітумів читайте в статті Максима Мордовцева "Дорожче, але дешевше" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".