Про це сьогодні пише The Economist, нагадуючи, що тоді виробника авто звинуватили в фальсифікації результатів екологічних тестів в США. Спілкуючись з журналістами видання в Женеві, Мюллер пообіцяв "докорінні зміни" у компанії. Але попри певні поступки, на які VW піде, широкомасштабних реформ, які вона потребує, не буде.
Екологічний скандал був лише симптомом проблем корпоративної культури, сфокусованої на нарощенні випуску автомобілів до 10 мільйонів на рік, щоб посунути з п'єдесталу світової першості японську Toyota. І це прагнення високих показників нашкодила рентабельності. Доходи німецької компанії роками лишалися на рівні 13 мільярдів доларів попри масштабне нарощення обсягів виробництва через вихід х китайського ринку, слабкі успіхи в Європі, а також втрату Америки і ринків, що розвиваються.
Мюллер запевняє, що екологічний скандал не паралізує VW. Хоча продажі німецького виробника в Європі і Америці у січні скоротилися на тлі зростання попиту на нові автомобілі. Але президент компанії запевняє, що 2016 рік почався в цілому добре, а наслідки від скандалу потроху відійдуть в минуле. Вірогідно, він має рацію. General Motors і Toyota теж у свій час були змушені відкликати дуже велику кількість автомобілів, а заголовки статей про проблеми цих компаній були дуже негативними. Однак через кілька місяців обсяги продажів відновилися.
Невизначеність щодо того, чи доведеться VW заплатити величезні штрафи чи ні, ще якийсь час нависатиме над компанією. Тому автовиробник відклав свій звіт за 2015 рік на квітень, коли ситуація може прояснитись. Американський Департамент юстиції теоретично може стягнути з VW 60 мільярдів євро, але навряд чи він зайде так далеко. Деякі аналітики вважають, що всі витрати компанії, пов'язані зі скандалом, включно з державними штрафами, відшкодуванням збитків покупцям і проведенням необхідних технічних ремонтів, обійдеться німецькому виробнику в 30 мільярдів євро. Ця сума дорівнює втратам VW на фондових біржах через скандал. Інші ж вважають, що все закінчиться значно м'якшими наслідками, нагадуючи про те, як General Motors і Toyota змогли відбутися штрафами близько мільярда доларів.
Якщо штрафні стягнення будуть болючими, але не смертельними, тоді імпульс для докорінних змін в VW втратить свою силу. А зміни все ж таки потрібні. Корпорація включає широкий спектр брендів, які відзначаються дуже різними успіхами. Дві треті доходів корпорації складають доходи від Audi і Porsche. А основний бренд VW лише тягне корпорацію на дно.
В компанії Sanford C. Bernstein кажуть, що в 2014 році значна частина доходів бренду складалася від продажу запчастин і виплат за цінними паперами, розміщеними в Китаї. А на ринку Європи, який для VW лишається основним, бренд майже нічого не заробив.
Мюллер намагається змінити корпоративну культуру компанії, яка досі дотримується жорсткої ієрархії з німецькими інженерами з офісу у Фольфсбузі на чолі. Новий президент корпорації замінив сімох із 10 головних виконавчих директорів. Деякі з них – аутсайдери і абсолютно нові люди в корпорації, як і сам Мюллер. Президент VW намагається пришвидшити процес ухвалення рішень, наділивши окремих директорів у корпорації більшою відповідальністю.
Реструктуризація повинна була завершитися вже цього року, але компанія заявила, що зосередиться на доходах. Першим кроком стала спроба скоротити ціну на моделі авто бренду VW на мільярд євро. Але експерти кажуть, що автовиробники не можуть таким чином пожвавити попит в розпал фінансової кризи.
Тим часом, як повідомляло видання Financial Times, проти Volkswagen готуються подати позов 66 інвесторів. Як зазначає видання, позов посилить тиск на концерн, який раніше цього місяця заявив, що річний обсяг продажів впав вперше за більш ніж десятиліття.
Раніше видання The Financial Times повідомило, що відносно Volkswagen відкрито нову справу -концерн запідозрили в ухиленні від сплати податків.
Крім того, як писала британська газета The Telegraph, акціонери подадуть багатомільярдні позови проти Volkswagen. Так, фінансова група Bentham очолила інвесторів VW, щоб відсудити у нього 40 мільярдів євро через недавній скандал з фальсифікацією тестів на викид забруднюючих речовин двигунами.
Німецький автоконцерн зараз знаходиться в центрі кількох скандалів. Двоє з них були виявлені американськими регуляторами – порушення пов'язані з надмірними викидами оксидів азоту. Один скандал торкнувся 11 млн автомобілів з трилітровими двигунами. Другий торкнувся 85 тисяч машин з двигунами меншої потужності.
У Європі Volkswagen відкликав 11,5 млн автомобілів. У зв'язку з цим у третьому кварталі збитки німецького концерну досягли 3,5 млрд євро на тлі "дизельного" скандалу.
Докладніше читайте у лонгріді DT.UA - "Что хорошо для Volkswagen, плохо для Германии?".