Власники автозаправних мереж, опитані OilNews, вважають завищеною вартість запланованої угоди ДК «Укргазвидобування» НАК «Нафтогаз України» щодо придбання 72 АЗС.
Коментуючи можливу угоду, директор київської мережі АЗС «КЛО» Ігор Чернявський відзначив, що при оцінці вартості АЗС перш за все повинні враховуватися обсяги реалізації, а сама купівля повинна супроводжуватися аналізом термінів окупності станції. «Якщо добові прокачування не перевищують трьох «кубів», то така станція є збитковою, а, значить, її вартість дорівнює нулю. При таких видідних даних, які показує «Укргазвидобування», завдання окупності не буде вирішено ніколи», - зазначив співрозмовник.
Комерційний директор мережі АЗС Wells Максим Петько вважає, що на вартість заправки також безпосередній вплив здійснює її стан, наявність магазину, газового модуля тощо. «Ціна може змінюватись у значних діапазонах. На сьогодні, середня вартість однієї АЗС коливається в районі 200-250 тис. дол. А за ціною, за якою купує заправки «Укргазвидобування», думаю, ми б і свою мережу продали», - підкреслив він.
На думку директора ТОВ «Східні ресурси» Володимира Шостака, при середньому рівні прокачувань АЗС може коштувати близько 350 тис. дол. «Разом з цим, багато чого залежить від розташування станції, зовнішнього вигляду, - тобто тих чинників, за рахунок яких новий власник може підвищити обсяги реалізації. Якщо такі можливості присутні, то ціна на АЗС може бути вищою», - зазначив він.
У той же час, директор мережі АЗС GFC (м.Львів) Юрій Назаркевич не виключає, що якщо заправка в ідеальному стані і має прокачування близько 3 тонн на добу, то її вартість може перебувати у межах 1-1,5 млн дол. «Це АЗС в обласному центрі з пізнаваним брендом, на периферії такі об'єкти не можуть коштувати більше 500 тис. дол» - додав він.
На переконання директора ПП «Надія» Віктора Батраченка, якщо взяти середні дані, то вартість будівництва АЗС може скласти близько 3 млн грн. «Потрібно також враховувати, що ціна на одну окремо взяту АЗС завжди буде нижчою, ніж при купівлі мережі АЗС. У вартості мережі потрібно враховувати бензовози, нафтобази, офісні приміщення, сформоване певне коло клієнтів тощо, тому вона буде коштувати дорожче, ніж окремі заправки», - сказав В.Батраченко.
З ним погодився і операційний директор ТОВ «Веста Сервіс» Олександр Черната. На його думку, середня вартість станції з прокачування близько 3 тонн на добу може досягати 400-500 тис. дол, але для кожної окремої АЗС буде свій розрахунок. «При купівлі мережі питома ціна заправки буде вищою, оскільки в цьому випадку присутня відпрацьована система безготівкових продажів, укладені міжемітентні договори», - додав він.