Автомобілебудівні підприємства України в січні 2011 року випустили 4,464 тисячі автотранспортних засобів, що на 92% більше, ніж у січні 2010 року, але в 2,6 раза менше за показник грудня-2010.
Згідно з даними асоціації "Укравтопром", за минулий місяць вироблено 4,206 тисячі легкових автомобілів - в 2,1 раза більше, ніж у січні-2010, 93 комерційних (на 34% менше) і 165 автобусів (на 5% більше).
У загальному обсязі вироблених автотранспортних засобів більше 71% (3,177 тисячі) припало на продукцію Запорізького автомобілебудівного заводу. Зокрема, у січні ЗАЗ випустив 3,133 тисячі легкових автомобілів (у 12 разів більше, ніж у січні, але вдвічі менше, ніж у грудні 2010 року), 44 автобуси (у січні-2010 не випускалися), але жодного вантажного авто (у січні-2010 - 43 од).
Другим за обсягами виробництва в Україні став Кременчуцький автозавод (входить до групи компаній АІС) з часткою близько 17% - ним випущено 756 автомобілів (випускає тільки легкові), але це майже вдвічі менше, ніж у січні минулого року.
"Раніше друге місце традиційно посідала корпорація "Богдан", але, як повідомила прес-служба корпорації, у січні її заводи працювали в режимі планового технічного призупинення у зв'язку з підготовкою технологічної лінії до річного виробництва", - наголошується в повідомленні "Укравтопрому".
Третю позицію в загальному автовиробництві посіла у січні компанія "Ерокар" з часткою 7% (випущено 317 автомобілів - на 5% більше, ніж у січні 2010 року).
Окрім того, збільшив випуск автобусів Бориспільський автозавод: ним випущено 77 автобусів - у 2,7 раза більше, ніж у першому місяці минулого року, але Чернігівський автозавод, який також ходить до корпорації "Еталон", автобусів не випускав.
У січні Львівський автобусний завод випустив 15 автобусів, Часовоярський ремзавод - 14 од. (у січні-2010 - 36 од.).
Окрім того, 66 автобусів випустив Автомобільний завод "АнтоРус", який у січні минулого року не випускав продукцію.
Як повідомлялося, у 2010 році українські автомобілебудівники випустили 82,814 тисячі автотранспортних засобів, що на 19% більше, ніж у 2009 році (69,534 тисяч од.), При цьому в середньому рівень завантаження потужностей заводів не перевищив 20%, а чисельність працівників скоротилася в 3,5 раза.
При цьому в асоціації відзначали, що автовиробництво в Україні зросло не за рахунок внутрішнього ринку, а за рахунок експорту.
У поточному році експерти асоціації орієнтовно оцінюють приріст автовиробництва на 25% до 2010 року за рахунок оновлення модельного ряду і випуску нових авто (зокрема, ZAZ Forza на ЗАЗі), при цьому вони підкреслюють, що держава як і раніше не вживає стимулюючих заходів для зростання авторинку.
"Ми вже не просимо держпідтримки автовиробників, але в інших країнах держава вживає заходів щодо стимулювання автопродажів (зокрема, програмами утилізації старих авто), чого у нас немає", - відзначили агентству "Інтерфакс-Україна" в асоціації.
Як повідомлялося. група компаній АІС з метою стимулювання продажів комерційних авто марки ГАЗ спільно з російською "Групою ГАЗ" почали реалізацію програми утилізації комерційних автомобілів будь-яких марок (обмеження - повна маса) з наданням знижки при купівлі у мережі компанії нових автомобілів "Газель" і "Соболь".
За матеріалами: Інтерфакс-Україна