Громадська рада при Національній раді з питань телебачення і радіомовлення звернулася до президента України Віктора Януковича і прем'єр-міністра Миколи Азарова з проханням внести зміни до законодавства, які заборонили рекламу алкоголю на телебаченні.
Як йдеться у зверненні Громадської ради, виробники алкоголю користуються недосконалістю закону про рекламу, що дозволяє їм обходити встановлені законодавством обмеження на рекламу своєї продукції з 6.00 до 23.00. Зокрема, одним з найбільш поширених способів обійти обмеження є спонсорування телепроектів виробниками такої продукції, пише видання Деньги.uа.
"Громадська рада неодноразово зверталася до Нацради з питань телебачення і радіо, висловлюючи своє занепокоєння порушенням порядку розміщення інформації про спонсорство алкогольних брендів на телебаченні та радіо у той час доби, коли пряма реклама алкоголю заборонена (6.00 - 23.00). Спонсорство, яке відповідно до Закону "Про рекламу" є виключно популяризацією "імені, найменування, свого знака для товарів і послуг" у багатьох випадках перетворилося на повноцінні рекламні ролики ... тривалістю до 30 секунд. Таким чином, це - створення позитивних іміджів алкогольних брендів, тобто, по суті - реклама. Такі ролики виходять більше десятка разів на годину, а у прайм-тайм їхня кількість збільшується", - пояснюють автори звернення.
У той же час, як випливає з листа, Нацрада не може вжити заходів впливу до теле- і радіо мовників, посилаючись на недосконалість Закону "Про рекламу". Ще однією з форм маніпуляції члени громадської ради називають реєстрацію виробниками алкоголю інших видів продукції - безалкогольних напоїв або продуктів харчування - рекламу яких законодавство не обмежує. Це відкриває для алкогольних брендів вільний доступ в ефір в обхід законодавчих обмежень.
У зв'язку з цим, громадська рада Національної ради з питань телебачення і радіо просить президента Віктора Януковича і прем'єр-міністра Миколу Азарова внести на розгляд Верховної Ради законопроекти, які зробили б неможливою присутність реклами алкоголю на ТБ і радіо.
"Пияцтво та алкоголізм стають все більш гострою проблемою для суспільства і, на нашу думку, не без "допомоги" телевізійних каналів, на яких варто було б повністю заборонити рекламу алкоголю і спонсорство з метою "розкрутки" алкогольних брендів. Але навіть якщо не вдасться зробити такий необхідний радикальний крок, слід внести зміни до законодавства, спрямовані на те, щоб зробити неможливою приховану рекламу", - йдеться у зверненні. !zn