Через відсутність прозорої тарифної політики в вантажних перевезеннях УЗ ринок готової продукції почав мігрувати з рейок на автостради. Везти залізницею товари просто невигідно. В результаті збільшилося навантаження на автомобільні дороги, і Україна раптом прокинулася в реаліях розбитих доріг, покритих коліями від вантажівок. Про це для ZN.UA пише Володимир Даценко, експерт «Ліги Антітраста», в своїй статті «Тарифи« Укрзалізниці »зі стелі».
Тільки за останні п'ять років обсяг перевезення вантажів по залізниці впав на 10%, при цьому частка руди, вугілля і мінеральних матеріалів в загальному обсязі перевезень УЗ збільшилася з 55 до 62%. Тобто ці 10% падіння припадають саме на вантажі третього (готова продукція) і частково другого тарифних класів (див. Рис. 2).
Бездумне регулювання без прив'язки до економічно обґрунтованих показників погіршується ще і складністю доступу до послуг залізниці і тим, що УЗ завжди в першу чергу обслуговує своїх «улюблених» клієнтів - перевізників руди і вугілля.
З іншими матеріалу Володимира Даценка можна ознайомитись за посиланням.