Державний комітет з питань технічного регулювання та споживчої політики у п'ятницю, 12 листопада, оголосив, що ініціює введення з 2011 року стандартів «Євро-4» і «Євро-5» тільки для високооктанового бензину (Аи-92, Аі-95, Аі- 98). Відомство виступає за те, щоб зберегти право на виробництво і продаж бензину А-76 і А-80, які не відповідають стандартам «Євро-4» і «Євро-5», і які планувалося заборонити з 1 січня.Держспоживстандарт має намір звернутися до Кабміну з цим проханням. Передбачуваний термін продовження не уточнюється, пише сьогодні, 15 листопада, «Коммерсант-Украина» у статті «Несгораемое топливо».
Нагадаємо, наказ про перехід у 2011 році на бензини, що відповідають стандартам «Євро-4» і «Євро-5», Держспоживстандарт ухвалив ще у 2007 році. З того часу два нафтопереробні заводи - Лисичанський і Одеський - встигли підготуватися до того, щоб почати виробляти паливо за новими стандартами, інвестувавши в модернізацію сумарно понад 400 мільйонів доларів. Лисичанський НПЗ відмовився від випуску бензину А-80 на користь більш затребуваних ринком марок Аі-92 та Аі-95 ще в 2009 році. Тоді голова ТОВ «ТНК-ВР Коммерс» Сергій Лізунов заявив, що відмова від випуску бензину А-80 зумовлена економічною неефективністю його виробництва на Лисичанському НПЗ і бажанням компанії сприяти якнайшвидшому формуванню ринку якісного палива в Україні.
Втім, афілійовані з групою «Приват» Кременчуцький, Дрогобицький і Надвірнянський НПЗ, а також Шебелинський ГПЗ «Нафтогазу» не провели відповідну модернізацію. Більше того, Кременчуцький НПЗ в цьому році зареєстрував технічні умови на виробництво бензину Energy-92, який не відповідає «Євро-4». «Це дозволить підприємству обійти заборону і виробляти даний вид палива. Але проходити воно буде за окремими технічними умовами», - пояснив директор консалтингової компанії «А-95» Сергій Куюн.
За словами директора департаменту нафтової, газової та нафтопереробної промисловості Мінпаливенерго Костянтина Бородіна, які наводяться в повідомленні Держспоживстандарту, повністю скасувати старі стандарти на бензин А-80 на даний момент неможливо, оскільки певна частина техніки залишиться без палива. Джерело в Мінпаливенерго пояснило, що мова йде не стільки про нестачу пального для техніки, скільки про небажання зупиняти Шебелинський ГПЗ. «Цей завод за останні 2-3 роки нічого не зробив для того, щоб випускати якісне пальне. І тому, якщо постанова набуде чинності її нинішньому вигляді, підприємство просто зупиниться», - говорить співрозмовник видання.
У прес-службі ЛУКОЙЛа заявили, що рішення продовжити випуск А-76 і А-80 ставить у нерівне становище заводи, які модернізували виробництво, і ті, які цього не зробили. «Зараз нам необхідно окупити інвестиції в модернізацію і враховувати їх в ціні палива. Тим же, хто не інвестував, цього робити не потрібно», - говорять в компанії. А генеральний директор мережі АЗС «Донецькойлсервіс» Віктор Мартиросян відзначає, що рішення Держспоживстандарту вкрай вигідно тим, хто працює із контрафактним паливом, так званою «бодягою». «Сировиною для неї служать дешеві низькооктанові бензини, в які додають дешеві присадки (Антидетонатори). Не заборонивши низькооктанові бензини, проблему «бодяги» ніколи не вирішити», - стверджує він.За матеріалами: «Коммерсант-Украина»
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку