На легальне виробництво продукції легкої промисловості в Україні припадає близько 10-20%, на контрафактну продукцію - близько 20-25%, контрабанда і «сірий» імпорт, відповідно, займають 60-70% українського ринку одягу і взуття.
Про це в інтерв'ю ZN.UA повідомила голова правління Української асоціації підприємств легкої промисловості Валентина Ізовіт, яка ще за радянських часів курувала розвиток легкої промисловості України у республіканському міністерстві.
«Звичайно, офіційної статистики немає, - каже В.Ізовіт. - Але давайте подивимося на ринкові показники. Якщо виходити з офіційних даних, обсяг продажів на внутрішньому ринку товарів легкої промисловості близько 12 млрд грн на рік - це і імпорт, і вітчизняне виробництво. Однак на купівлю одягу та взуття кожен українець на рік витрачає не менше 100 дол. Тобто, виходячи із найбільш жебрацького рівня споживання, 45 млн українців мають витрачати на рік близько 4,5 млрд дол - близько 36 млрд грн. А маркетингові дослідження показують, що реальні обсяги споживання складають, навіть незважаючи на кризу, не менше 60 млрд грн. Якщо виходити з розрахунку прожиткового мінімуму і офіційних даних споживання, половина українців мала б зараз ходити голими і босими. Але, тим не менше, наші люди одягнені, взуті, а магазини і ринки завалені товаром. За оцінками Асоціації легкої промисловості, нелегальний сегмент ринку одягу і взуття у п'ять разів (!) перевищує легальний».
В.Ізовіт також додала, що речові ринки є головними каналами поширення контрабандної та контрафактної продукції.
Детальніше читайте у свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» в інтерв'ю Юрія Бутусова з головою Укрлегпрому Валентиною Ізовіт.