"Така норма міститься в нових змінах до ДБН "Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво ". Вони вже затверджені і будуть найближчим часом опубліковані,"- повідомляє Парцхаладзе.
За підсумками досліджень фахівців, ці зміни сприятимуть підвищенню якості дорожнього покриття в цілому на 30%, продовженню терміну служби таких доріг та мінімізації появи вибоїн, тріщин і викришування.
Сегрегація в дорожньому будівництві - дуже негативне явище, яке знижує якість доріг. Це коли при неправильному укладанні асфальтобетонного покриття його частки розподіляються нерівномірно, порушуються пропорції каменю, бітуму і повітря. Це може скоротити термін служби такого покриття до 50%, стати причиною появи тріщин, вибоїн і викришування.
"Для того, щоб цього не було, ми прописали в ДБН використання спеціальних перевантажувачів при укладанні доріг. Вони забезпечать додаткове перемішування АБС-суміші перед укладанням. Це вирівняє її температуру і склад, підвищить щільність і рівність покриття", - пояснює заступник міністра.
Використання перевантажувачів буде обов'язковим при будівництві, реконструкції і капремонті міжнародних доріг, які належать до I категорії. Їх також доцільно застосовувати і на всіх інших дорогах.
Зазначимо, протягом 2019 року планують відремонтувати та побудувати близько чотирьох тисяч кілометрів доріг. Фінансування "дорожнього фонду" буде збільшено на 25%.
Детальніше про проблеми будівництва доріг читайте в статті Олени Криворучко "Дорога в 2019 рік: які автомобільні дороги відремонтують в Україні" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".