"За нашими оцінками, "сірий" імпорт становить близько 50%", - заявив керівник напрямку рітейл "Асбіс-Україна" Віталій Мельниченко.
Втім, самі торговці, опитані журналістами, називають інші цифри. Співвласник мережі "Фокстрот. Техніка для дому" Валерій Маковецький оцінює частку сірої продукції Apple в 90%.
Керівник мережі електроніки Brain Тарас Мазур також говорить, що в Україні 90% ринку займається неофіційними товаром. Причина в тому, що через рекомендовану роздрібну ціну від Apple продавати продукцію в Україні не вигідно.
"Ті ритейлери, які працюють "по-білому", мають досить низькі позиції на ринку. Коли товар ввезений в країну нелегально, продавець може дозволити собі різні знижки і акції - це приваблює клієнтів. Так на деяких ресурсах той же iPhone можна знайти на 20% дешевше", - каже Мазур.
На зарубіжних ринках Apple також залишається низкомаржинальним для реселерів. За даними The Economic Times, маржа може становити 1,5-2%, якщо клієнт платить карткою, і близько 4,5% - готівкою. Для порівняння, маржинальність Samsung і Xiaomi може досягати 15%. Однак рітейлери продовжують співпрацювати з Apple через високий попит на її продукцію.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що інтернет-магазин "Розетка" перестав продавати техніку Apple, тому що "техніка Apple не надходить в Україну офіційно". Засновник майданчика звинуватив "Цитрус" в торгівлі контрафактом. У "Цитрусі" заявили, що компанія має статус Apple Authorised Reseller і купує товар безпосередньо в офіційного авторизованого дистриб'ютора продукції Apple - компанії "АСБІС-Україна".