Організація Об'єднаних Націй, яка спостерігає за виконанням «стамбульської угоди» щодо вивезення українського зерна, очікує на «значне зростання» кількості суден, які зацікавлені в зростанні такого експорту і мета 2-5 мільйонів тонн на місяць «є досяжною». Про це заявив тимчасовий координатор ООН у Спільному координаційному центрі в Стамбулі Фредерік Кенні, повідомляє Reuters.
"Ми очікуємо значного зростання кількості заявок на перевезення", - сказав він.
Очікується, що кількість кораблів, що прямують до українських портів, зросте, коли буде узгоджено продаж зерна.
"На початку наступного тижня ми проведемо комплексний огляд процедур, щоб побачити, що потрібно налаштувати та покращити", - сказав Кенні.
За його словами, поточним пріоритетом є звільнення причалів у трьох портах, на які поширюється угода – Одесі, Чорноморську та Південному – щоб нові судна могли заходити та завантажувати вантаж. Поки не було відправок пшениці, судна вирушають із кукурудзою, соєвими бобами, соняшниковою олією та шротом.
Кенні сказав, що власники суден виявили "надзвичайний інтерес" і що в Туреччині стоять на якорі кілька порожніх суден, які чекають на організацію продажу, щоб вони могли вирушити в Україну за вантажем.
В ООН наголосили, що експортна угода є комерційною, а не гуманітарною операцією. Також, за його словами, усі кораблі мають пройти перевірку, щоб розвіяти побоювання Росії щодо того, що вони можуть переправляти зброю в Україну.
Раніше повідомлялося, що з початку роботи «зернових коридорів» з України до семи країн світу було експортовано 370 тисяч тонн агропродукції. За цей час із наших портів вийшли 12 суден.
Україна та Росія підписали угоду, яка дозволила відновити вивезення українського зерна Чорним морем. Але, готуючи угоду, чи Київ не переступив «червоних ліній»? Чи будуть у безпеці українські причорноморські міста після розмінування портів та проходів у них? Чи готовий Кремль надати гарантії безпеки? Про деталі домовленостей читайте у статті Володимира Кіма «Угода щодо зерна: чи не стане вона фатальною для України?».