Для Оператора ГТС України метан у якості моторного палива став порятунком під час облоги агресором та під час паливної кризи. При цьому, переобладнати автомобіль під таке паливо цілком реально та перспективно, а сам метан на заправках є без черг та обмежень, заявив гендиректор компанії Сергій Макогон.
Очільник ОГТСУ наголосив, що транспорт на стисненому метані - це для України щонайменше перспективно, особливо в нинішніх умовах паливної кризи.
"Електромобілі - це майбутнє для особистого транспорту. Але для важкої техніки, автобусів, муніципального транспорту метан є реальною альтернативою для на дизелю та бензину. У нас ще є значна кількість авто та спец транспорту на стисненому метані. Аварійки на метані, автобуси для працівників, вантажівки й т.д", - зазначив він.
За словами Сергія Макогона, в Україні газові мережі присутні у майже будь-якому місті або селищі.
"Існує кілька сотень АГНКС по всій країні. Тому заправку метаном можливо організувати майже у будь-якому регіоні України. Під час окупації та облоги для Сум і інших міст України тільки метан залишався єдиним доступним видом моторного палива, тому що він постачається трубами, а не бензовозами. Наразі стиснений метан може допомогти послабити паливну кризу. Укравтогаз запустив у роботу майже всі АГНКС", - підкреслив він.
Також, глава Оператора ГТС зазначив, що для розвитку цього ринку в Україні є дуже сприятливі законодавчі умови, держава теж активно підтримує використання авто на стисненому метані:
- Держава продовжує програму компенсації витрат на встановлення ГБО через податкову знижку.
- Верховна Рада ухвалила законопроєкти №3477 і №3476, які передбачають звільнення від оподаткування ввезення авто на газу.
Серед переваг метана:
- Україна спроможна самостійно покривати власну потребу у газі. Наразі це природний газ, а у майбутньому це буде BioMethan.
- ГБО на метані можливо встановити на як на бензиновий, так і на дизельний авто.
Серед додаткових кроків, які можуть сприяти розвитку метанового ринку, на думку Сергія Макогона, можуть бути:
- Нафтогаз та Укравтогаз повинні зафіксувати вартість метану (до 35 грн!) на АГНКС та гарантувати роботу всіх станцій. Наразі вартість метану на біржі складає 29 грн/м3, що значно дешевше бензину.
- Потрібно спростити вимоги для встановлення нових заправних станцій на метані.
"Метан на заправках є без черг та обмежень. До речі, в Італії працює 1500 АГНКС", - підкреслив також він.
Мережа метанових заправок в Україні: