В АМКУ надійшли заяви в яких йде мова про ознаки змови між лідерами картелю і новачком, який за рік "натендерив" мільярд.
Йдеться про заяви "Ліги антитрасту" про змови фаворитів Укравтодору, повідомляє пресслужба Ліги.
Два з числа найбільших фаворитів Укравтодору "Автомагістраль-Південь" і "Онур Конструкціон Інтернешнл" за останній час спільно взяли участь у більш ніж півтисячі процедур. Зазвичай компанії або не конкурували між собою на аукціонах взагалі або знижували ціну на дуже незначний відсоток (від 0% до 3,1%).
Після прояснення ситуації з'ясувалося, що ці компанії за тендерами підтримують між собою стали господарські відносини, залучають один одного на субпідряди, і з 2017 по 2020 рік сума платежів між ними становила понад 609 млн грн.
Наприклад, ці фірми практично не змагалися на тендерах по ремонту дороги Н-30 Василівка-Бердянськ, тому тендери відбулися з мінімальною економією для держави і з максимальним прибутком для учасників. І після цього "Онур" заплатив "Автомагістралі-Південь" 257 млн грн за виконання субпідрядних робіт по ремонту цієї дороги.
Друга заява "Ліги антитрасту" стосується ознак змови між ще одним фаворитом Укравтодору "Ростдорстрой" і "Європейської дорожньо-будівельна компанією", яка тільки рік тому почала вигравати істотні підряди в системі Укравтодору і зараз вже має підряди на понад 800 млн грн.
"ЕДБК" не заважала "Ростдорстрою" виграти тендер по ремонту однієї ділянки дороги Н-14 вартістю 1,04 млрд грн, а "Ростдорстрой" не заважав ЕДБК виграти тендери на два інші ділянки цієї траси з мінімальною знижкою за ціною. Зазначені фірми підтримують господарські відносини і за два останні роки компанії уклали між собою договори субпідряду на суму понад 155 млн грн.
За порушення компаніям загрожує штраф в розмірі до 10% річного обороту і заборона протягом трьох років з моменту прийняття рішення брати участь в тендерах. Держава зможе стягнути в подвійному розмірі засоби, переплатила за ремонт і будівництво доріг.
"Сподіваємося на оперативний розгляд заяви Антимонопольним комітетом, оскільки мова може йти про присвоєння бюджетних коштів, і питання, на наше переконання, будуть стояти не тільки в площині антимонопольного, але і кримінального законодавства", - йдеться в заявах "Ліги антитрасту".
У Лізі вважають зазначені факти в сукупності з раніше поданими заявами більш ніж достатніми для того, щоб АМКУ почав розслідування діяльності дорожнього картелю і привернув його членів до відповідальності.
Раніше "Ліга антитрасту" заявила в АМКУ і Комітет почав дослідження за ознаками змови між такими дорожніми фірмами:
- турецькі фірми "Onur" і "Gocay" на тендері з будівництва Запорізького моста через Дніпро по 12 млрд грн;
- "Автомагістраль-Південь" і "Ростдорстрой" на тендерах на суму понад 5 млрд грн;
- "Дорожній контроль якості" і "ДержДорНДІ імені М.П. Шульгіна" на тендері з контролю якості доріг на суму 72 млн грн;
- "Автомагістраль-Південь" і "Техно д центр" на тендерах загальною вартістю 11 млрд;
- "Ростдорстрой" і "Полтавабудцентр", "Ніколаевбудцентр", "Граніт-001" і "СК" Дорлідер "на тендерах на мільярдні суми;
- "СУНП" Автострада "і ДП" Вінницький облавтодор "в тендерах на 2,5 млрд грн.
Раніше Антимонопольний комітет України відхилив уже третю заявку DCH Олександра Ярославського і його китайських партнерів Skyrizon про покупку контрольного пакет акцій ПАТ "Мотор Січ".
Після чергової відмови інвестори мають намір знову просити у АМКУ дозволу на концентрацію акцій компанії-виробника авіаційних двигунів.
Також АМКУ наклав штрафні санкції на загальну суму близько 30 млн грн на п'ять виробників молочної продукції за використання маркування "вершкове масло" на продуктах з рослинних жирів і сумішей невідомого походження.