Активісти вимагають від Антимонопольного комітету притягнути до відповідальності ТОВ «Ростдорстрой», компанію «Полтавабудцентр», «Миколаївбудцентр», «Граніт-001» та «БК «Дорлідер» за регулярні змови на тендерах по ремонту доріг на мільярдні суми. Про це йдеться у зверненні до АМКУ від засновників «Ліги антитрасту» з громадської організації «Рада захисту конкуренції та споживачів».
Зазначається, що за останні роки «Ростдорстрой» розіграв з «Полтавабудцентром» та «БК «Дорлідер» по 42 аукціони на суму понад 4,4 та 3,6 мільярдів гривень відповідно. У більшості випадків різниця між пропозиціями складала від 0,06 до 9,5 %. Компанії підтримують сталі господарські стосунки та залучають одна одну на субпідряди. Крім того, у багатьох процедурах документи, подані цими компаніями мали схоже оформлення або ідентичний зміст.
Одним з яскравих прикладів узгоджених дій, через які країна втратила гроші, став тендер на ремонт траси Н-11 у Миколаївській області очікуваною вартістю 163,48 мільйонів гривень. Тут замовник допустив до участі лише «Ростдорстрой» та «БК «Дорлідер», відхиливши чотири інші фірми, у тому числі іноземні.
«Дорлідер» в ході аукціону впав у ціні на 32 мільйони гривень, але після завершення торгів відмовився підписувати договір з замовником, тож контракт отримав «Ростдорстрой», який взагалі не знижував свою пропозицію 162 млн грн. Після цього «Ростдорстрой» залучив «Дорлідер» на субпідряд щодо ремонту цієї ж дороги і перевів їй на рахунки 16 мільйонів гривень. Ця сума рівно половина від того, що зекономила б держава, якби уклала угоду з компанією, що перемогла в аукціоні з нижчою ціною. Інша половина незекономлених 32 мільйонів осіла на рахунках фірми «Ростдорстрой».
«Ліга Антитрасту» вважає зазначені факти більш ніж достатніми для того, щоб АМКУ розпочав розслідування.
Раніше «Ліга Антитрасту» подала заяви про змову на торгах між найбільшими підрядниками Укравтодору: «Автомагістраль-Південь» та «Техно-Буд-Центром», а також «Онуром» та «Ростдорстроєм». За цими заявами АМКУ розпочав свої розслідування.