Як повідомив DT.UA керівник автозаправної мережі Shell в Україні Вільям Козік, «в нашій мережі обсяги реалізації збільшуються навіть за умови, коли ціни на наших АЗС вище, ніж у мережах автозаправок, підконтрольних нафтопереробним заводам в Україні».
«Тобто своїми маркетинговими інструментами ми приваблюємо дедалі більше й більше клієнтів, а мережам АЗС, підконтрольним НПЗ, доводиться постійно знижувати ціни, щоб не втрачати свого споживача. Тому вони й намагаються боротися з нами шляхом маніпуляцій із митами і з використанням адміністративного тиску», - говорить представник Shell.
В. Козик підкреслив, що купувати паливо в НПЗ в Україні сьогодні невигідно, тому що їхні відпускні ціни розраховані таким чином, що не залишають стороннім мережам заробітку. Придбання у них палива є явно збитковим або як мінімум безприбутковим.
«Ми готові купувати український продукт при дотриманні двох елементарних умов: якість продукції та готовність укладати довгострокові контракти, подібні тим, за якими ми працюємо з іноземними постачальниками», - розповів DT.UA один з великих імпортерів палива.
Він пояснює, що в ідеалі робота з українськими НПЗ набагато простіша та зручніша, ніж зовнішньоекономічна діяльність, пов’язана з валютними ризиками, довгим транспортним плечем і обтяжена спілкуванням із нашою чудовою митницею. Але в Україні ніхто нічого не гарантує. Попри багаторічні розмови, на довгострокові формульні контракти з клієнтами не перейшов жодний з українських переробників.
«Тут ясність нікому не потрібна, що мутніша вода, то краще», - діагностує ситуацію трейдер. Не дивно, що великі мережі, яким необхідні гарантії стабільних постачань, тяжіють до білорусів, литовців і румунів, котрі формують ціни на основі відкритих котирувань і цінують кожний контракт.
«За останні п’ять років в Україну було завезено два-три мільйони іномарок, розрахованих на використання якісного палива стандартів Євро-4 і Євро-5. Цим автомобілям інший продукт елементарно протипоказаний, - дивується нинішнім дискусіям щодо мит на імпортне паливо Олег Назаренко, президент Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. - Виходячи з досвіду автомобільної галузі, у якій мита на імпорт існують давно, будь-які протекціоністські заходи обертаються проти самої держави».
Як повідомлялося, оператори українських нафтопереробних заводів стверджують, що частка імпорту на ринку вже перевищила 50%. У зв'язку з цим вони вимагають ввести мито на імпорт нафтопродуктів. Позиції власників НПЗ дотримуються і в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості.
Водночас, проти введення мит на імпорт нафтопродуктів виступають Міністерство економічного розвитку і торгівлі, Міністерство фінансів і трейдери. З критикою ідеї про введення мит виступають і експерти. Зокрема, вони заявляють про підвищення цін на АЗС за умови введення імпортних мит, що буде вигідно переробникам.
У зв'язку з цим Міжвідомча комісія міжнародної торгівлі почала розслідування.
Докладніше читайте у свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна» в статті Ганни Лютої «Мито»білими нитками».