У всьому світі будівництво швидкісних магістралей та впровадження швидкісного руху здійснюються за державні кошти, в Україні ж підготовка до впровадження швидкісного руху, а також закупівля нового рухомого пасажирського складу здійснюється повністю за кошти «Укрзалізниці».
Про це повідомив глава залізничної галузі Володимир Козак під час брифінгу в Кабінеті міністрів, повідомляє прес-служба «Укрзалізниці».
«З бюджету Німеччини щорічно тільки на утримання і поліпшення залізничної інфраструктури виділяється 3,5 млрд євро. В Україні підготовка до впровадження швидкісного руху до 160 км/год здійснюється за рахунок «Укрзалізниці», за рахунок кредитів, які з доходів погашає «Укрзалізниця», як тіло кредиту, так і відсотки», - сказав він.
Зокрема, за словами В.Козака, в цьому році тільки на підготовку колій на напрямках швидкісного руху в сполученні Львів-Донецьк «Укрзалізниця» витратила 2,7 млрд грн, а на електрифікацію ділянки Полтава-Кременчук - 232 млн грн. Також, за попередніми підрахунками, завершення електрифікації ділянки Полтава-Красноград-Лозова обійдеться «Укрзалізниці» не менш ніж у 945 млн грн.
Нагадаємо, що одночасно з підготовкою інфраструктури «Укрзалізниця» розраховується також і за придбання нового рухомого складу - 10 корейських міжрегіональних електропоїздів та двох чеських.
В.Козак зазначив, що через брак оборотних коштів для оновлення інфраструктури та закупівлі рухомого складу «Укрзалізниця» несе важкий тягар кредитних зобов'язань.
«Тільки в жовтні 2011 року «Укрзалізниця» повністю розрахувалася з Дойче банком за кредитні кошти, які були взяті ще у 2004 році на будівництво залізнично-автомобільного мостового переходу через Дніпро. Виплатили останні 40 млн дол. Усього за 7 років цей міст обійшовся «Укрзалізниці» в 8,5 млрд грн. Жодна залізнична адміністрація не має такого навантаження», - підкреслив В.Козак.