У грудні 2012 року Адміністрація залізниць України планує створити державне акціонерне товариство.
«У 2012 році основним завданням для нас стане початок системної реформи залізниць. У грудні 2011 року ми нарешті почали реалізовувати трансформацію «Укрзалізниці» у структуру, здатну забезпечити економіку і населення країни якісними перевезеннями, у формі публічного акціонерного товариства. У грудні 2012 ми сподіваємося завершити створення акціонерного товариства», - цитує прес-служба «Укрзалізниці» слова генерального директора Володимира Козака.
За словами голови галузі, для проведення реформування залізничного транспорту України необхідно буде провести реальну оцінку вартості основних фондів, розділити фінансові потоки кожного напрямку діяльності, щоб була помітна реальна економіка; створити умови для інвестицій у різні напрямки, у першу чергу у вантажні перевезення; забезпечити рівний доступ до інфраструктури для всіх суб'єктів ринку.
В.Козак також розповів про новації 2012 року для пасажирів: «Важливим проектом в наступному році стане початок експлуатації нового рухомого потягу на нових для України швидкостях, що стало можливим завдяки величезній роботі, проведеній у сфері розподілу вантажного та пасажирського руху. Завдяки цьому ми підвищимо швидкість пасажирських перевезень, підвищимо їхню якість за рахунок прискорення обороту потягів, що з іншого боку дозволить вирішити проблему дефіциту пасажирських вагонів».
Що стосується інфраструктурних проектів, то, за словами генерального директора «Укрзалізниці», залізничники продовжують роботу з електрифікації залізниць. Зокрема, до 1 березня наступного року буде електрифіковано 176 км ділянки Полтава-Лозова. Це дозволить забезпечити рух швидкісних потягів на маршруті Львів-Київ-Полтава-Донецьк протяжністю 1,5 тис. км. У напрямку морських портів буде побудовано 60 км других колій, також буде продовжено електрифікацію на порти одеського регіону.
Для підвищення якості роботи з відправниками вантажу буде створено єдиний розрахунковий центр, повноцінно запрацює логістичний центр, який буде займатися як транзитними, так і внутрішніми перевезеннями, а також буде дуже тісно співпрацювати з експедиторськими компаніями всіх країн, які займаються перевезеннями вантажів до України.