Міністр інфраструктури Олександр Кубраков переконав наглядову раду рекомендувати уряду призначити на посаду в. о. голови правління Укрзалізниці екстопменеджера компанії SCM Олександра Камишина, оскільки має намір підвищити ефективність компанії, передають "Українські новини".
Видання нагадує, що виведення "Укрзалізниці" з передбанкрутного стану і перетворення компанії в фінансово успішне і ефективне підприємство – одне з основних завдань, яке поставив перед міністром інфраструктури Олександром Кубраковим президент Володимир Зеленський.
У Мінінфраструктури кажуть, що неформально саме УЗ, а не "Укравтодор" чи іншф інфраструктурні галузі, стала пріорітетним напрямком роботи міністра з першого дня призначення.
"Катастрофічне фінансове і матеріально-технічне становище компанії ні для кого не було секретом. Однак, саме за Кубракова не тільки запросили реальні цифри станом підприємства, а й продемонстрували готовність швидко виправляти ситуацію, відзначають співрозмовники в УЗ", – пишуть журналісти.
Учасники ринку відзначають, що рішення створити штаб, а не призначати Кубракова безпосередньо главою УЗ – кращий з можливих варіантів залучення міністерства в контроль над ситуацією в компанії. Адже так не порушуються принципи корпоративного управління, і не створюються передумови для конфлікту інтересів, пишуть “Українські новини”.
"Вважаю, що головними завданнями для розвитку галузі, які необхідно втілити в найкоротші терміни є: підвищення тарифів на вантажні перевезення, адже без ринкових тарифів нормальний розвиток "Укрзалізниці" неможливий; налагодження закупівлі електроенергії безпосередньо у виробника – "Енергоатому"; залучення на український ринок міжнародних інвесторів; закупівля нових поїздів і локомотивів. Впровадження цих рішень в найкоротші терміни – це те, чого ми очікуємо від нового глави Укрзалізниці ", – написав міністр.
Ці та низка інших завдань в найближчі місяці має почати вирішувати Олександр Камишин – новий в.о. голови правління УЗ в статусі антикризового менеджера, який до цього був радником Кубракова.
"Кандидатуру Камишина вже підтримала наглядова рада компанії. Співрозмовники в Мінінфраструктури зазначають, що цьому передувала тривала переговорна робота Кубракова з наглядовою радою, оскільки Камишин є саме креатурою міністра. Варто зазначити, що у Камишина є досвід в роботи в великих промислових групах, зокрема в SCM. Крім того, протягом останніх 10 років Камишин був видавцем журналу Latifundist. З січня 2020 року обіймає посаду керуючого партнера інвесткомпанії Fortior Capital, яка консультує найбільші аграрні та інфраструктурні компанії України", – йдеться в матеріалі.
Водночас за його словами, амбіція міністра щодо УЗ – продемонструвати, що з корумпованого "монстра", на якого вже давно все махнули рукою – зробити привабливу для інвесторів компанію.
"Це вдалося зробити з "Укравтодором", але тут масштаби на порядок більші. Саме тому, коли УЗ покаже перші реальні успіхи – це буде індикатором, що ситуацію вдалося зрушити з мертвої точки. В першу чергу – завдяки зусиллям міністра", – резюмує він.