Про це пише в своїй статті для DT.UA Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95".
Він зазначає, що після 2014 р. прозорість закупівель значно збільшилася, але прийнятної ціни на нафтопродукти компанія так і не отримала. І це притому, що такий великий споживач є бажаним для будь-якого трейдера.
"Нинішнього літа ситуація набула й зовсім непристойного обороту: давній постачальник і власник максимальних цін, компанія WOG, розпочала неприкрито торпедувати азербайджанську SOCAR, яка несподівано перемогла в одному з тендерів, виставивши невластиву для цих торгів ринкову ціну. Ситуація знову розкрила всю ущербність існуючої процедури закупівель "Укрзалізниці", яку необхідно терміново змінювати", - зазначає автор статті.
"Більше року тривають розмови про перехід на формульне ціноутворення, але зараз і вони затихли. Ідеальним був би прямий вихід "Укрзалізниці" на українських і зарубіжних виробників дизпалива з підписанням відповідних договорів", - пише Куюн.
Він переконаний, що такий великий покупець, як "Укрзалізниця", отримав би на ринку суттєву знижку на обсязі, але замість цього перевізник змушений постійно переплачувати.
"І оскільки проведення тендерів є вимогою закону, необхідно якнайшвидше переходити на формульне ціноутворення та налагоджувати адресну роботу з максимально широким колом постачальників. Щойно це почнеться, ситуація вирішиться дуже швидко, адже втратити такого клієнта ніхто не захоче", - зазначає експерт.
Нагадаємо, 16 травня Новий глава ПАТ "Укрзалізниця", громадянин Польщі Войцех Балчун офіційно приступив до виконання своїх службових обов'язків 16 травня.
У конкурсному відборі на посаду гендиректора "Укрзалізниці" взяли участь більше трьох десятків претендентів. В тому числі, і вісім іноземців.
Детальніше про тендери на паливо для держкомпанії читайте в статті Сергія Куюна "Залізка" все стерпить..." у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".