"Укрзалізниця" своїми вимогами до постачальників ДТ загнала себе в кут - експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
"Укрзалізниця" закуповує паливо за цінами, вищими від ринкових
Після 2014 р. прозорість закупівель значно збільшилася, але прийнятної ціни на нафтопродукти компанія так і не отримала.

Своїми дивними вимогами держперевізник "Укрзалізниця" сам загнав себе в кут, залишившись наодинці з обмеженим числом постачальників, що, схоже, й було метою творців громіздкої процедури доступу до тендерів.

Про це пише в своїй статті для DT.UA Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95".

Він зазначає, що після 2014 р. прозорість закупівель значно збільшилася, але прийнятної ціни на нафтопродукти компанія так і не отримала. І це притому, що такий великий споживач є бажаним для будь-якого трейдера.

"Нинішнього літа ситуація набула й зовсім непристойного обороту: давній постачальник і власник максимальних цін, компанія WOG, розпочала неприкрито торпедувати азербайджанську SOCAR, яка несподівано перемогла в одному з тендерів, виставивши невластиву для цих торгів ринкову ціну. Ситуація знову розкрила всю ущербність існуючої процедури закупівель "Укрзалізниці", яку необхідно терміново змінювати", - зазначає автор статті.

"Більше року тривають розмови про перехід на формульне ціноутворення, але зараз і вони затихли. Ідеальним був би прямий вихід "Укрзалізниці" на українських і зарубіжних виробників дизпалива з підписанням відповідних договорів", - пише Куюн.

Він переконаний, що такий великий покупець, як "Укрзалізниця", отримав би на ринку суттєву знижку на обсязі, але замість цього перевізник змушений постійно переплачувати.

"І оскільки проведення тендерів є вимогою закону, необхідно якнайшвидше переходити на формульне ціноутворення та налагоджувати адресну роботу з максимально широким колом постачальників. Щойно це почнеться, ситуація вирішиться дуже швидко, адже втратити такого клієнта ніхто не захоче", - зазначає експерт.

Читайте також: Президент схвалив закон про заборону приватизації "Укрзалізниці"

Нагадаємо, 16 травня Новий глава ПАТ "Укрзалізниця", громадянин Польщі Войцех Балчун офіційно приступив до виконання своїх службових обов'язків 16 травня.

У конкурсному відборі на посаду гендиректора "Укрзалізниці" взяли участь більше трьох десятків претендентів. В тому числі, і вісім іноземців.

Детальніше про тендери на паливо для держкомпанії читайте в статті Сергія Куюна "Залізка" все стерпить..." у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі