Український бізнес все частіше надає перевагу євроінтеграції перед співпрацею з Митним союзом

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Український бізнес все частіше надає перевагу євроінтеграції перед співпрацею з Митним союзом
Думка бізнесменів більше не залежить від того, куди зараз їх підприємства експортують свою продукцію. Підприємці більше тяжіють до західних правил і стандартів.

Опитування представників українського бізнесу показує, що в ділових колах дедалі більшу підтримку має європейська інтеграція і створення зони вільної торгівлі з Євросоюзом.

Про це ZN.UA повідомив голова наглядової ради Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ігор Бураковський.

Інститут економічних досліджень та політичних консультацій в рамках проекту "Дослідження ділової думки" у липні - серпні 2013 року провів спеціальне дослідження, присвячене ставленню бізнесу до Угоди про асоціацію з Європейським Союзом.

Ігор Бураковський зазначив, що раніше коливання ділових настроїв відбувалися за рахунок різких змін чисельності прихильників східного вектора економічної інтеграції, а ось частка тих, хто бачить перспективу економічної кооперації з західним світом, не різко змінювалася, крім періоду "помаранчевого оптимізму".

"Кількість прихильників західного вектора економічної інтеграції різко зросла в 2006 році, переваживши тих, хто пов'язував кращі перспективи економічного розвитку з Росією та іншими країнами СНД. У 2007 році кількість прихильників економічної інтеграції з Росією і країнами СНД збільшилася з 28,9% до 42,6% досягнувши рівня кінця 90-х. На такому рівні вона залишалася протягом наступних трьох років, до 2010 року. А ось кількість прихильників економічної євроінтеграції в цей період хоч повільно, але неухильно збільшувалася. З 2011 року серед респондентів переважають прихильники західного вектора інтеграції (39,3% проти 24,2%)", - уточнив експерт.

ТАКОЖ: Перспективи участі України в МС не такі райдужні, як переконує Кремль

"Аналізуючи результати дослідження за ці роки, ми з'ясували, що виділяється група респондентів, які мають більш стійке ставлення до векторів інтеграції - це підприємства-експортери. Представники цього шару більше інших знайомі з практичним виміром економічної інтеграції", - додав він.

За словами Ігоря Бураковського, саме серед підприємств-експортерів, що мають основних торгових партнерів у ЄС, з 2006 року до теперішнього часу неухильно зростає частка тих, хто пріоритетним напрямком економічної інтеграції вважає Захід. Водночас, підприємства-експортери в Росію і країни СНД частіше за інших обирали східний напрям економічної інтеграції в якості пріоритетного для країни.

Однак в останні місяці відбулися зміни у формуванні ділової думки, результати опитування показали, що думка бізнесменів припинила залежати від того, куди зараз їх підприємства експортують свою продукцію. При цьому серед респондентів-експортерів майже 40% вказали, що мають основних торгових партнерів в країнах Митного союзу, і лише 17,3% зазначили, що такі партнери знаходяться в країнах ЄС. Дані дослідження показують, що всі опитані, незалежно від напрямків зовнішньоекономічної діяльності, більш позитивно ставляться до Європейського союзу, ніж до Митного.

Іншим важливим висновком дослідження 2013 є той факт, що український бізнес хоче гармонійних стосунків з торговельними партнерами на Сході і на Заході, але у разі необхідності однозначного вибору тяжіє до західних правил і стандартів. За даними дослідження, приблизно однакова кількість опитаних зацікавлені в гармонізації торгового законодавства України з відповідним законодавством ЄС (45,7%) та Митного союзу (43,1%). Однак у випадку протиріч, частка опитаних, які вважають, що українське законодавство потрібно узгодити з законодавством ЄС, майже вдвічі перевищує кількість охочих гармонізувати законодавство з країнами Митного союзу (відповідно 27,2% та 16,3%).

"Результати опитування свідчать, що українські підприємства зацікавлені в розширенні торгівлі з ЄС і в цьому напрямку бачать свої майбутні ринки, зокрема більшість опитаних - 63% - зацікавлені в скасуванні мит у торгівлі з ЄС. 42% підприємців не визначилися з тим, чи згодні вони надати регулюванню якогось наднаціонального органу. Частки згодних і незгодних з цим твердженням однакові - близько третини опитаних. Але серед тих, хто згоден, більшість - майже 80% - воліють, щоб умови для ведення бізнесу визначала Європейська, а не Євразійська комісія", - зазначив експерт. !zn

Читайте також:

Білорусь має намір отримати торговельну вигоду від асоціації України з ЄС

МС побоюється наслідків асоціації Україна-ЄС: Свій експорт доведеться "підганяти" під європейські норми

Євродепутат побачив, як Україна сама без Росії втілює ідею Путіна

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі