На українських АЗС почав зникати бензин деяких марок. За даними «Консалтингової групи А-95», основна стурбованість пов'язана з маркою А-92, продажі якої окремі мережі змушені обмежити.
За словами директора «Консалтингової групи А-95» Сергія Куюна, в ході дослідження виявлено випадки продажу імпортного бензину А-95 під виглядом марки А-92. «Парадокс, але імпортний бензин євроякості сьогодні дешевший, ніж український А-92, який, до того ж, вітчизняні НПЗ не продають», - додав експерт. Зокрема, за його словами, 14 червня знову «обнулила» свій прайс-ліст компанія «ТНК-ВР Коммерс», що оперує Лисичанським НПЗ. Не пропонує вагонні партії і Кременчуцький НПЗ.
Експерти відзначають, що нестача обсягів українського виробництва компенсується збільшенням постачань з імпорту, зокрема з країн Євросоюзу. Так, вперше з 2008 року у третій декаді червня очікується прибуття танкера з бензином А-92, що допоможе частково перекрити нестачу продукту у південних областях.
«Основним джерелом постачань бензину А-92 на ринок були українські НПЗ, на частку яких припадає 70-80% ринку, - говорить С.Куюн. - Наростити постачання з імпорту проблематично, оскільки більшість європейських НПЗ або припинили випуск А-92, або звели його до мінімуму».
За даними експертів, на виникнення дефіциту в Україні також вплинуло зниження постачань із Білорусі у зв'язку з плановим ремонтом Мозирського НПЗ і форс-мажорним збільшенням внутрішнього споживання палива у самій республіці.
Стабілізацію ситуації з ресурсним забезпеченням «Консалтингова група А-95» прогнозує після відновлення постачань з Білорусі у третій декаді червня.
При цьому, незважаючи на проблеми з окремими марками палива, експерти не прогнозують зростання цін на паливо найближчим часом. Між тим вони не виключають змін цінової картини ринку в липні у зв'язку зі зростанням цін на нафту у світі і очікуваним поверненням на колишні рівні ставок акцизного збору на бензин і дизельне паливо.