Українські НПЗ можуть наростити випуск бензину і ДТ до 80% від потреб країни – експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Українські НПЗ можуть наростити випуск бензину і ДТ до 80% від потреб країни – експерт Два українських НПЗ почали випускати паливо стандарту Євро-5 © ТСН
Два НПЗ нарешті почали випускати паливо стандарту Євро-5, але їм не вистачає сировини і бажання інвестувати.

У цьому році два залишаються в строю українських НПЗ - "Укртатнафта" (Кременчук) та Шебелинський ГПЗ (належить держкомпанії "Укргазвидобування") - нарешті порадували новинами, наздогнавши своїх зарубіжних колег за якістю палива, пишуть у своїй статті для DT.UA експерти нафтового ринку Сергій Куюн та Євген Мочалов.

Як зазначають автори, Кременчуцький завод повністю перейшов на випуск дизпалива за поточним євростандартjv Євро-5, а "Шебелинка" на початку вересня видала першу партію бензину А-95 аналогічного рівня якості. При цьому основною проблемою залишаються низькі обсяги випуску цієї продукції, що в першу чергу впирається в необхідність мільярдних вкладень у модернізацію виробництва та нарощування внутрішнього видобутку.

На сьогоднішній день в Україні залишилося лише два працюючих заводу. У 2015 році вони переробили на двох 2,48 млн т нафти, з якої вийшло 17% ринку бензинів і ДТ. Решта - імпорт.

"Незважаючи на крах нафтопереробної галузі, заводи в Кременчуці та Шебелинці, які залишилися в строю, володіють хорошим потенціалом щодо нарощування виробництва. Якщо в 2015 році вони сумарно випустили 1,6 млн світлих нафтопродуктів, то при цілком реалістичних сценаріїях модернізації і завантаження можуть вийти на випуск 6 млн т бензину і дизельного палива. Для наочності, це більше 80% від очікуваного в 2016 р. споживання цих палив. Таким чином, шанси на ренесанс галузі ще є", - вважають експерти.

На їхню думку, основний потенціал - нарощування виробництва в 3-4 рази - приховує в собі "Укртатнафта", для якої перспектива розвитку блокована уповільненим корпоративним конфліктом, специфічним світоглядом мажоритарного акціонера і загальним інвестиційним кліматом у країні. Проект модернізації такого великого виробництва вимагає до 1 млрд дол. інвестицій.

"Укргазвидобування" володіє більш скромними потужностями, однак технічно є можливість для збільшення виробництва палива вдвічі - до 550 тис. т на рік. Основною проблемою є падаючий видобуток газоконденсату як основної і найбільш ліквідної сировини для "Шебелинки", підсумовують експерти.

Докладніше читайте в матеріалі "Якість чекає обсягів" у свіжому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі