На на сьогодні, за даними Держстату, розрив між кількістю українських туристів, що виїжджають за кордон, та іноземців, які відвідали Україну, становить близько 10 млн людей на рік: 15 млн іноземців (частина з яких - транзитні) проти 26 млн українців. Навіть якщо врахувати, що не всі з 26 млн українців справжні туристи, а, приміром, частина з них гастарбайтери, які подорожують у пошуках роботи, за такого значного дисбалансу перетворити туризм на прибутковий сектор економіки нереально.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Надія Гоцуєнко. За її словами, експерти Всесвітнього економічного форуму дали оцінку конкурентоспроможності туристичної інфраструктури України - 78-ме місце в списку зі 140 держав. А в структурі вітчизняного ВВП ця галузь займає менше ніж 2%, при тому, що середній показник у країнах світу становить понад 10% від загальних доходів і близько 11% усіх робочих місць.
Автор підкреслює, що тільки 2018 року перевищення імпорту над експортом вимило з країни 6,37 млрд дол. (МВФ не такий щедрий до нас), але ж кризового 2008-го було навпаки - туристичний профіцит досягав 1,75 млрд.
"Проблема в тому, що робота над туристичним брендом "Україна" не ведеться. Новини про нас - це скандали, розслідування, вибори, політика і корупція. Така інформація не мотивує до відвідування. Для туристів з розвинених країн Україна некомфортна: немає нормальних доріг, навіть у таких туристичних hot spot як музеї, не завжди є аудіогіди або доступна навігація для іноземців, - розповідає директор "Чорнобиль Тур" Ярослав Ємельяненко. - А наявність віз для деяких розвинених країн дивує, адже візи в Україну - це не спосіб заробітку. Візьмімо туризм у Чорнобиль. Торік зону відчуження відвідали 74 тисяч людей, а за дев'ять місяців нинішнього - уже понад 90 тисяч. Одна з причин - у тому, що чорнобильський туризм подібний до наукової експедиції, тобто турист не очікує європейського комфорту й умов, а якраз навпаки. Якщо ж ми говоримо про щось більше, ніж відомі бренди України, то поки що немає єдиної системи, належної інфраструктури - для її створення потрібні великі інвестиції і зацікавленість держави".
Докладніше про необхідність нарощування туристичного потенціалу України читайте у статті Надії Гоцуєнко "Жорсткий туристичний дисбаланс" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".