Україна втрачає мінімум $ 40 млн на рік на лінійних знижках компанії "Портінвест"

Поділитися
Україна втрачає мінімум $ 40 млн на рік на лінійних знижках компанії © president.gov.ua

Стивідорна компанія "Портінвест", що належить Рінату Ахметову, зареєструвала кілька фіктивних морських ліній, завдяки яким незаконно отримує лінійні знижки при сплаті портового збору, повідомляють "Українські новини" за матеріалами "УНІАН "

У матеріалі під заголовком "Уявні лінії" йдеться, що щорічно "Портінвест" недоплачує державі як мінімум $ 40 млн, а у корупційній схемі, ймовірно, задіяна верхівка Адміністрації морських портів України.

Журналісти пояснюють, що у світовій морській практиці лінійне судноплавство має три основні ознаки: постійний маршрут, постійні тарифи і постійний розклад. Порти зацікавлені в тому, щоб до них частіше заходили лінійні судна, а тому операторам ліній надається так звана лінійна знижка – в Україні це 20% від ставки портового збору.

У "Переліку ліній закордонного плавання" на сайті АМПУ є чотири лінії, для яких морським агентом є великий український стивідор ТОВ "Портінвест Лоджистік": Novamar Line, Ferro Line, Nova Met Line і Fayette Line Services. І лише один з них, Nova Met Line, має у графі "Обов'язкові порти суднозаходів лінії" більше одного порту. В інших випадках зазначено по одному обов'язковому порту (Маріуполь, Південний і Миколаїв) та по кілька десятків факультативних.

"Ми подивилися на локацію трьох суден з 15 заявлених у лінії Fayette Line Services 15 січня 2020 року. Сервіс Marine Traffic демонструє, що жодне з них не знаходиться ні в обов'язковому, ні у факультативному порту проходження лінії, не направляється до них і не було в недавній час", - пишуть автори статті.

На думку журналістів, ці та інші ознаки дозволяють зробити висновок про те, що морські лінії "Портінвесту" існують лише на папері.

"Як же "Портінвесту" вдалося зареєструвати кілька ліній з явними ознаками фіктивності? Відповідь проста: компанія практично не порушує інструкцію – але сама інструкція з великою ймовірністю писалася саме під інтереси "Портінвесту". Така "співпраця" цілком зрозуміла: журналісти неодноразово писали про зв'язок в. о. голови АМПУ Райвіса Вецкаганса з директором "Портінвесту" Олександром Смирновим", - зазначають "Українські новини"

Як повідомлялося, профспілки портовиків Одеси і Чорноморська неодноразово проводили акції протесту з вимогою обрати нового голову АМПУ на прозорому конкурсі. А наприкінці 2019 НАБУ провело обшуки в київському та одеському офісах АМПУ. Міністр інфраструктури Владислав Криклій анонсував проведення конкурсу на посаду голови АМПУ на початку 2020 року.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі