Транзит нафтопродуктів через територію України з використанням залізниці за результатами 2018 року порівняно з обсягами 2017 року скоротився в 3,5 рази - з 518 до 145,7 тис. т. Про це пише enkorr з посиланням на "Консалтингову групу А-95".
На думку аналітиків, обвал обумовлений практично повним припиненням транспортування білоруського мазуту через Україну і її порти. Якщо в 2017 році транзит мазуту склав 428 тис. т, то в 2018 році - 8,9 тис. т. В минулому році білоруський мазут через територію України йшов виключно в Молдову.
При цьому транзит реактивного палива, бітуму і ДТ в 2018 році зріс, у порівнянні з 2017 роком. Зокрема, транзит авіаційного гасу збільшився на 58% - з 11,3 до 17,8 тис. т. Весь обсяг авіагасу транспортувався з Білорусі в Молдову.
Транзитні перевезення ДТ зросли на 77% - з 49,6 до 87,8 тис. т. Весь обсяг був протранспортировано в Молдову в основному з Білорусі (82,1 тис. т) і частково з Литви (5,7 тис. т).
Транзит бітуму виріс в 3 рази - з 1,4 до 4,3 тис. т. З цього обсягу 3,6 тис. т в 2018 році пройшло транзитом з Росії до Молдови, решта 0,7 тис. т - з Білорусі.
Транзит бензину через Україну в 2018 році скоротився на 2% - з 27,6 до 27 тис. т.
Повідомлялося, що до кінця 2019 року РФ не буде постачати в Білорусь бензин, дизель і мазут російського виробництва, оскільки ввела заборону на експорт світлих і темних нафтопродуктів, а також скрапленого вуглеводневого газу (ЗВГ) з листопада 2018 року до кінця 2019 року.
РФ нарощує частку на українському ринку. Зокрема, за підсумками дев'яти місяців поточного року частка білоруської продукції в балансі українського ринку ДТ скоротилася з 43% до 35%, порівняно з аналогічним періодом 2017 року. Разом з тим частка російської продукції зросла з 28% до 37%.