Україна наполягає на правомірності прийняття рішення про обмеження імпорту автомобілів, однак готова провести консультації про можливі компенсації, зокрема, з Росією та іншими країнами, яких зачепило це рішення.
Про це йдеться в повідомленні Міністерства економічного розвитку України (МЕРТ) за підсумками минулого 11 липня засідання Ради з торгівлі товарами Світової організації торгівлі (СОТ).
"У зв'язку з повідомленням Росії про намір призупинити ряд поступок, делегацією України було підкреслено прагнення знайти взаємну домовленість з Росією та іншими зацікавленими країнами-членами, яка передбачатиме компенсацію з найменш негативним впливом на міжнародну торгівлю", - йдеться у публікації МЕРТ.
- Україна запевнила Росію, що нічого не порушувала, ввівши спецмита на імпорт авто
Відомство вказує, що на засіданні Японія заявила про непрозорість та необґрунтованість прийнятих Києвом спеціальних захисних заходів, а Росія заявила про намір призупинити деякі поступки. Проте українська делегація підкреслила, що рішення про спецмита було результатом ретельного і об'єктивного розслідування, що встановило серйозний збиток для вітчизняних автовиробників у зв'язку зі значним збільшенням їх імпорту.
"Відповідно до положень Угоди СОТ про захисні заходи в разі виникнення такої загрози, та враховуючи результати розслідування, країнам-членам дозволяється вводити тимчасові захисні заходи на прозорих і недискримінаційних засадах, як це зробила Україна", - зазначає МЕРТ.
Київ також стверджує, що згідно з вимогами відповідних правил СОТ, прагнучи підтримувати істотно еквівалентний рівень поступок, конструктивно залучалалися до участі у змістовних консультаціях зацікавлені країни-члени. Україна заявила, що готова продовжити ці консультації для того, щоб знайти спільне рішення з цього питання, враховуючи при цьому право країни вдаватися до заходів, типових правилам СОТ у разі виникнення загрози серйозної шкоди в результаті значного збільшення імпорту.
На засіданні ради її члени також обговорювали запити ЄС і США з приводу введення імпортної квоти на коксівне вугілля і заборона імпорту коксу. Делегація України повідомила про введення постановою від 3 липня квоти на імпорт коксу в 210 тис. тонн.
Крім того рада знову обговорила наміри України щодо перегляду тарифних зобов'язань відповідно до статті XXVIII ГАТТ1994 у зв'язку з заявами Асоціації держав Південно-Східної Азії (ASEAN) Австралії, Канади, Чилі, Єгипту, ЄС, Гватемалі, Гонконгу, Ісландії, Ізраїлю, Японії, Кореї, Мексики, Нової Зеландії, Норвегії, Туреччини і США, в яких вони відзначали непрозорість і нелегітимність такого кроку.
У свою чергу представник України підкреслив, що зазначена стаття є чинною нормою СОТ, тому будь-яка країна-член цієї організації має право застосовувати її, якщо вважатиме за необхідне з міркувань торгової політики. Київ також підкреслив, що має намір "модифікувати, а не підвищувати" тарифні зобов'язання, роблячи це прозоро.
"Підсумовуючи, делегація України висловила тверду впевненість щодо можливості системи СОТ задовольняти індивідуальні потреби країн", - зазначає МЕРТ. !zn
Читайте також:
В Кабміні передбачили загибель СОТ через скандал з переглядом мит
Назріває нова торгова війна: Митний союз готує санкції щодо українського експорту
Росія обкладе податком український шоколад, вугілля і скло у відповідь на спецмита на автомобілі