Україна зможе подавати заявки для фінансування інфраструктурних проектів за програмою CEF на рівні із членами ЄС – Кубраков

Поділитися
Раніше подавати на відбір проєкти Україна могла лише у співпраці як мінімум ще з однією країною Євросоюзу.

Україна вперше зможе самостійно подавати заявки для фінансування інфраструктурних проектів за програмою ЄС «Механізм сполучення Європи» (Connecting Europe Facility – CEF) у межах ініціативи «Шляхи солідарності». Про це інформує урядовий портал за підсумками зустрічі міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександра Кубракова з Комісаром ЄС з питань транспорту Адіною Велян у Брюсселі.

Зауважується, що раніше подавати на відбір проекти Україна могла лише у співпраці як мінімум ще з однією країною Євросоюзу. Натомість держави-члени ЄС могли робити це самостійно.

Україна в свою чергу зацікавлена в експортній логістиці, зокрема портах Дунайського регіону.

"За півтора року порти “Ізмаїл”, “Рені” і “Усть-Дунайськ” збільшили вантажообіг втричі. Наша мета – досягти потужності 30 млн т/рік і забезпечити можливість заходу в порти Дунайського кластеру суден більшої вантажопідйомності. Тому ці проекти ставимо пріоритетом під час підготовки заявок до програми CEF. Водночас наша співпраця у рамках цієї програми стане ключовою для покращення транспортного сполучення з Європейським Союзом шляхом розвитку мережі TEN-T", – зазначив на зустрічі Олександр Кубраков.

Серед пріоритетів також відзначено:

  • Будівництво перевантажувальних комплексівРозвиток судноплавного шляху Дунай-Чорне море
  • Капітальний ремонт причалів
  • Придбання спеціальної багатофункціональної техніки
  • Днопоглиблювальні роботи портових акваторій і підхідних каналі

Нагадаємо, у травні 2022 року Європейська Комісія оголосила комплекс заходів в рамках ініціативи «Шляхи солідарності» - це механізм забезпечення експорту українських товарів, у першу чергу зернових, який став відповіддю Євросоюзу на морську блокаду українських портів з боку РФ.

Допомога в транзиті зерна та іншої продовольчої продукції через територію, яку надавали Україні країни сходу Європи, забуксувала. Замість полегшення транспортування тепер маємо низку заборон чи обмежень. Адже через проблеми з логістикою продукти накопичувалися в країнах-помічниках, затоварюючи ринки та знижуючи місцеві ціни. Однак рішення, яке змінить логістику й гарантуватиме, що українське збіжжя не залишатиметься в ЄС, існує. Докладніше читайте в статті Юрія Щукліна "Експорт зерна: без цифрової логістики залізниця - це служба таксі минулого століття".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі