Україна вперше зможе самостійно подавати заявки для фінансування інфраструктурних проектів за програмою ЄС «Механізм сполучення Європи» (Connecting Europe Facility – CEF) у межах ініціативи «Шляхи солідарності». Про це інформує урядовий портал за підсумками зустрічі міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександра Кубракова з Комісаром ЄС з питань транспорту Адіною Велян у Брюсселі.
Зауважується, що раніше подавати на відбір проекти Україна могла лише у співпраці як мінімум ще з однією країною Євросоюзу. Натомість держави-члени ЄС могли робити це самостійно.
Україна в свою чергу зацікавлена в експортній логістиці, зокрема портах Дунайського регіону.
"За півтора року порти “Ізмаїл”, “Рені” і “Усть-Дунайськ” збільшили вантажообіг втричі. Наша мета – досягти потужності 30 млн т/рік і забезпечити можливість заходу в порти Дунайського кластеру суден більшої вантажопідйомності. Тому ці проекти ставимо пріоритетом під час підготовки заявок до програми CEF. Водночас наша співпраця у рамках цієї програми стане ключовою для покращення транспортного сполучення з Європейським Союзом шляхом розвитку мережі TEN-T", – зазначив на зустрічі Олександр Кубраков.
Серед пріоритетів також відзначено:
- Будівництво перевантажувальних комплексівРозвиток судноплавного шляху Дунай-Чорне море
- Капітальний ремонт причалів
- Придбання спеціальної багатофункціональної техніки
- Днопоглиблювальні роботи портових акваторій і підхідних каналі
Нагадаємо, у травні 2022 року Європейська Комісія оголосила комплекс заходів в рамках ініціативи «Шляхи солідарності» - це механізм забезпечення експорту українських товарів, у першу чергу зернових, який став відповіддю Євросоюзу на морську блокаду українських портів з боку РФ.
Допомога в транзиті зерна та іншої продовольчої продукції через територію, яку надавали Україні країни сходу Європи, забуксувала. Замість полегшення транспортування тепер маємо низку заборон чи обмежень. Адже через проблеми з логістикою продукти накопичувалися в країнах-помічниках, затоварюючи ринки та знижуючи місцеві ціни. Однак рішення, яке змінить логістику й гарантуватиме, що українське збіжжя не залишатиметься в ЄС, існує. Докладніше читайте в статті Юрія Щукліна "Експорт зерна: без цифрової логістики залізниця - це служба таксі минулого століття".