Учасники ринку пального мали надприбутки: експерти пояснили, чому не очікують зростання цін на АЗС

Поділитися
Учасники ринку пального мали надприбутки: експерти пояснили, чому не очікують зростання цін на АЗС
Виявляється, в цінах на бензин було закладено до 20 грн прибутку за літр. 

Попри падіння офіційного курсу гривні підвищення цін на пальне очікувати не варто, а в окремих регіонах можна навіть сподіватися на їх зниження. Це показало опитування учасників ринку, пише "ЕП".

З одного боку експерти заявили про шок.

Так, за словами директора групи компаній PRIME Дмитра Леушкіна, новина про підвищення курсу долара стала для ринку справжнім потрясінням.

"Зранку в четвер (21 липня – ред.) гуртовий ринок вийшов зі старими цінами, а після оприлюднення рішення регулятора всі виставили нові ціни", – каже він.

Як стверджує директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн, вартість закупівлі пального для імпортерів одразу зросла на 10 грн за літр. Після рішення НБУ приблизно на таку ж суму підвищилися гуртові ціни. Щоправда, ближче до вечора вони трохи відкотилися: зростання становило 8 грн за літр.

Деякі оператори обіцяють підняти ціни на бензин до 59 грн за літр, на дизельне пальне – до 62 грн за літр.

Проте, після першого шоку з'явилися і більш оптимістичні прогнози.

По-перше, останнім часом трейдери закладали у вартість пального високу маржу прибутковості.

По-друге, знижуються світові ціни на нафту і нафтопродукти.

Щодо маржі, окремі мережі під час війни заробляли надприбутки, які в окремих випадках могли сягати від 10 грн за літр до 20 грн за літр.

"Така маржа дозволила залити ринок скрапленим газом та дизельним пальним і значно покращити ситуацію з бензином. Насичення ринку спричинило очікуваний результат: гостру конкуренцію та падіння цін", – каже Куюн.

Експерт ринку пального Геннадій Рябцев також каже, що вартість нафтопродуктів в Україні була сильно завищена через військові ризики.

"Причинами великої маржі були необхідність повної перебудови логістики, втрата морських поставок, затори на дорогах, ракетні удари по нафтобазах у перші місяці війни, втрата об’єктів інфраструктури", – сказав Геннадій Рябцев.

Надалі всі очікували, що завдяки скороченню маржі ціни на пальне протягом наступних двох тижнів зменшаться на 5-8 грн за літр. Тепер же цей потенціал просто перекриється курсовим стрибком, а для споживачів ціни не зміняться.

Зокрема, за словами Куюна, поточні розцінки на заправках можуть і не змінитися. Вартість скрапленого газу здатна стабілізуватися на рівні 30 грн за літр, дизельного пального – 55-57 грн за літр, бензину – 52 грн за літр.

Але Рябцев вважає, що на заході України ціни на пальне повинні навіть знижуватися.

"Враховуючи логістику, у західному регіоні ціни мали знизитися набагато раніше, оскільки вони були вищими від економічно обґрунтованих", – каже він.

Нагадаємо, 21 липня Нацбанк підвищив офіційний курс американської валюти відносно української до 36,6 грн за дол. Таким чином, гривня девальвувала на 25%.

Це рішення означає, що імпортери купуватимуть іноземну валюту дорожче, а різницю закладатимуть у кінцеву вартість товарів. Представники НБУ попередили, що це призведе до зростання цін, зокрема на нафтопродукти.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі