Однак, за інформацією DT.UA, на засіданні Кабміну 28 березня заступник міністра фінансів Ю. Шевченко представив проект постанови уряду про затвердження переліку бланків цінних паперів і документів суворої звітності.
Насамперед дивно, що постанова стосується не всіх органів центральної влади, а лише шести міністерств - аграрної політики, закордонних справ, освіти, охорони здоров’я, оборони та соціальної політики. Проте документи суворої звітності випускаються, зрозуміло, й іншими структурами уряду. Складається враження, що Мінфін навмисно «забув» узгодити питання бланків з міністерствами інфраструктури та економіки, щоб не довелося демонструвати проект постанови запеклим противникам «ЄДАПС» - Б.Колеснікову і М.Бродському.
Проектом передбачається скорочення переліку бланків суворої звітності всього на сотню - з 453 до 350. При цьому немає ніякого обгрунтування - навіщо державі настільки широка номенклатура документів, багато з яких можна уніфікувати.
За даними DT.UA, прем'єр-міністр М. Азаров на засіданні Кабміну 28 березня вимагав від Мінфіну представити новий проект постанови і скоротити кількість бланків суворої звітності всього до 10-15. Поки ж ця система працює, і її модернізація вимагає не тільки боротьби з корупційною голографічного аферою, а й перегляду логістики і процесингу управлінських рішень у рамках всього держапарату.
95% документів суворої звітності можуть бути легко і безболісно скасовані державою, а процеси, які вони регламентували, може і повинен вирішувати електронний документообіг та електронні засоби зв'язку. Усунення мільйонів документів вартістю до 100 грн кожен дозволить заощадити державі і суспільству до 8 млрд грн на рік.
До списку бланків, які пропонується залишити, включені, зокрема, паперовий і пластиковий абонементні талони на паркування в м. Києві - паркувальні талони інших міст та областей України в переліку відсутні.
Серед інших найбільш дивних видів документів суворої звітності, необхідність існування яких викликає сумнів, слід відзначити акти прийому-передачі транспортного засобу; акредитаційний сертифікат установи охорони здоров'я та атестат акредитації спеціальній лабораторії діагностики СНІД; атестати старших наукових співробітників; квиток державної лотереї; квитково-облікові листи форм для маршрутного транспорту; бланк документа суворої звітності для видачі документів суворої звітності на право здійснення авіаційної діяльності; чотири види дипломів бакалавра і 12 видів дипломів спеціалістів і молодших спеціалістів; два види дипломів докторів наук та докторів філософії; чотири види дипломів кваліфікованого працівника; два види квитанцій на право користування комплектом постільних речей; п'ять видів талонів на право одержання проїзних квитків зі знижкою; п'ять видів паспортів, дев'ять різних видів бланків для ліцензійної діяльності; два види акцизних марок; документи, що підтверджують особу одержувача пільг, і окремо - документи, що підтверджують право отримувача пільг на одержання пільг; окремі посвідчення для батьків загиблого шахтаря, дітей загиблого шахтаря і членів сім'ї загиблого шахтаря; військові документи, що засвідчують звання; окреме посвідчення «Ветеран військової служби», «Ветеран праці» та «Ветеран державної служби спецзв'язку захисту інформації»; три різних види посвідчень для трактористів-машиністів та окремо талон попереджень до посвідчення тракториста-машиніста; вісім видів посвідчень ліквідаторів Чорнобильської аварії, дев'ять видів проїзних документів; три форми обліку проїзних документів та ін
Докладніше читайте у свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» в статті Юрія Бутусова «Дерегуляція: не так швидко робиться, як мовиться»