У "Укртатнафти" з бензином великі проблеми. У першому півріччі 2018-го завод випустив 338 тис. т бензину (на 1,85% більше, ніж роком раніше), з яких оціночно 240 тис. т пішло в "систему" - роздрібну мережу групи "Приват", найбільшу в країні (бренди "Укрнафта", ANP, "Авіас" тощо). Таким чином, щомісяця необхідно було продавати близько 16 тис. т.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95". За його словами, навіть такий незначний обсяг змусив кременчуцький завод відмовитися від планів щодо збільшення завантаження, адже для НПЗ затоварення - це, насамперед, заморожені оборотні кошти.
"Зіставлення виробничих можливостей "Кременчука" і збутових мереж показує, що для успішних продажів бензину "Привату" необхідно домовлятися з найбільшими мережами автозаправок - ОККО, WOG, AMIC, Glusco, "БРСМ-Нафта", Socar. Але для цього потрібно запропонувати умови кращі, ніж у їх поточних контрактах, і залізобетонні гарантії поставок, - зазначає експерт. - Якщо домовитися про 25-процентне постачанні бензином перерахованих мереж, можна збільшити річну переробку на 600 тис. т нафти, або на ті ж 25% до 2017 р. (або до 3 млн т). Автоматично з'явилися б і обсяги дизельного палива, які ті ж мережі з задоволенням придбали. "Приватівці" це розуміють, але поки дуже мляво запрошують поспілкуватися в Женеву, не роблячи особливо цікавих пропозицій. А так слона не продаш..."
Детальніше про стан нафтопереробки в Україні читайте в матеріалі Сергія Куюна "Бензин на шляху великої нафти" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".